به گزارش ربیع به نقل از کیمیای وطن، در قالب سی و هشتمین برنامه از طرح “هر هفته چند افتتاح” ۲ پروژه بوستان محلی جنب گلزارشهدای عاشق آباد به مساحت ۳۵۰۰ مترمربع و ساختمان اداری شهرداری منطقه ۱۲ به مساحت ۴۳۰۰ متر به بهره برداری رسید همچنین کلنگ احداث پارک جنگلی شهرک مهدیه به مساحت ۲۷ هزار مترمربع با حضور شهردار اصفهان و اعضای شورای شهر نیز به زمین زده شد.

درادامه این مراسم شهردار اصفهان ، ضمن تجلیل از خانواده شهید غلامرضا ساجدی درجمع خبرنگاران به احداث اولین پردیس خانواده محور تا پایان سال جاری در منطقه ۱۲ اصفهان خبر داد و گفت: شهرداری اصفهان خود را ملزم به اجرای مطالبات مردمی می داند

مهدی جمالی نژاد ، ویژگی های این پردیس را شامل فضای سبز، فضای فرهنگی، تفریحی، سینما و تئاتر عنوان کرد و افزود: به عهدی که با مردم برای اجرای پروژه های مختلف بسته ایم، وفاداریم از اینرو تا پایان سال این طرح اجرایی می شود.

وی با اشاره به اینکه در هیچ کجای کشور شهری مانند اصفهان وجود ندارد که با این شرایط اقتصادی هر هفته کلنگ زنی پروژه ها را داشته باشد تاکید کرد: پروژه هایی  که اکنون در این منطقه مورد بهره برداری و گلنگ زنی قرار گرفت  گامی است برای اینکه مناطق محروم و محلات محروم مهدیه و عاشق آباد نیزبه سمت حرکت متوازن شهر پیش روند.

شهرداراصفهان، با اشاره به اینکه رویکرد بیشتر کلانشهرها در شرایط فعلی تکمیل پروژه های نیمه تمام است اما شهرداری اصفهان علاوه بر اتمام پروژه های نیمه کاره، خود را ملزم به اجرای مطالبات مردمی در قالب پروژه های جدید می داند به این موضوع اشاره کرد که رویکرد شهرداری بیشتر افتتاحیه در مناطق کم برخورداراست.

وی اضافه کرد: با احداث پارک جنگلی شهرک مهدیه سرانه فضای سبز این منطقه از استانداردهای فعلی نیز بالاتر می رود و این نشانگر رویکرد مدیریت شهری اصفهان در راستای توزیع عادلانه خدمات شهری است.

جمالی نژاد به احداث پردیس خانواده محور در منطقه ۱۲ اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با احداث ساختمان جدید شهرداری در این منطقه و جایی که مردم بتوانند  به ان دسترسی داشته باشند گامی در جهت خدمت رسانی به مردم برداشته شد.

وی بیان کرد:بوستان های جنگلی بایستی در سطح منطقه ۱۲ افزایش یابد زیرا در شمال اصفهان و مناطقی که در آن وجود دارد با هجوم آلاینده ها و ریزگرد ها مواجه ایم به همین دلیل رویکرد مدیریت شهری آن است که کانون های آلاینده گی را با توسعه فضاهای جنگلی کنترل کند.

انتقال پساب فاضلاب شاهین شهربه اصفهان

در ادامه این مراسم شهردارمنطقه۱۲ اصفهان نیز با اشاره به انتقال خط آب پساب فاضلاب شاهین شهربرای آبیاری فضای سبز این منطقه   با هزینه ای بالغ بر۶میلیارد تومان گفت:بودجه احداث تصفیه خانه مجدد پساب درمنطقه ۱۲ برای سال جاری پیش بینی شده است که امیدواریم این طرح نیز هر چه سریعتر اجرایی شود.

برکت ،درباره آزاد سازی خیابان مفتح به آزادگان هم افزود:خوشبختانه ۷۰درصد آزاد سازی این پروژه انجام شده است و بقیه آزاد سازی ها هم تا آخر امسال انجام می شود و ما قول می دهیم که تا ۳ ماه اول سال آینده این پروژه را به اتمام برسانیم.

وی درباره ترک هایی که در منازل عاشق آباد ایجاد شده است پاسخ داد:این مسئله به دلیل جابه جایی و کاهش حجم آب های زیر زمینی بوده است و شایعات مبنی بر وجود قنات در زیر این خانه ها نیز بی اساس است.

زهرا نصیری

انتهای پیام/