نجمه کریمیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، صدایش را می شنوی.صدای پای کاروانی به گوش می رسد.زمزمه هایی شنیده می شود همه کاروانیان می پرسند اینجا چه مکانی است.نام این سرزمین کربلاست.اکنون حسین (ع) به مقصد رسیده و از حادثه ای خبر دارد که به اذن خداوند در این سرزمین رقم خواهد خورد.از همان ابتدا غمی عجیب گلو را می فشارد گویی ماتم از این سرزمین احساس می شود.

غربتی عجیب فضا را فرا گرفته و حرارت گرما صورت را شکنجه می دهد.اینجا قتلگاه بزرگترین آزاد مرد دنیاست.لحظه ای از حضور کاروان به این سرزمین نگذشته اما همه متحیر از غم و اندوه آن هستند.

گویی به همه الهام شده که چه بلاها و سختی هایی قرار است در این سرزمین بر آل محمد (ص) بگذرد.اما ایمان راسخ است و توکل پایدار.نه شهادت و نه اسارت نمی تواند گزندی بر ایمان یاران حسین (ع)وارد کند.آنها برگزیده خدا هستند برای احیای دین اسلام.وصف قافله کربلا در کلمات و جملات نمی گنجد.تنها معرفت و شجاعت آنها بیش از هر چیز دیگری در دل تاریخ حک شده است.

اکنون بر ماه حزن و اندوه سلام می کنیم و با قلبی مملو از عشق به اربابمان لباس سیاه بر تن کرده و بر مظلومیت شهدای کربلا می گرییم.شور حسینی همه جا بر پا شده و هوای شهر رنگ دیگری به خود گرفته است.پرچم های سیاه برافراشته شده و هیئت ها و حسینیه ها برای عزاداری و استقبال از دلدادگان حسینی آماده شده است.

شور و عشق حسینی در هر گوشه شهر به چشم می خورد.آری این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست.حس و بوی معنوی محرم در حالی به مشام می رسد که دل را بی تاب بزرگ مردی می کند که در راه اسلام و پیروزی خون بر شمشیر از هر آنچه که داشت گذشت تا نام اسلام باقی بماند و از حربه یزدیان زمان نجات یابد.

نوای حسینی در کالبد شهر پیچیده و گوش هر دلداده ای را می نوازد و اشک را بی اختیار بر دیدگان جاری می سازد.حسینیان همراه با بیرق عزا با اشک های زینب کبری(س) همنوا می شوند و نوای یالثارات الحسین سر می دهند.صدای یا حسین گویان در دل شهر شنیده می شود.

همه با هر اعتقاد و ایمانی در محفل اباعبدالله (ع) جمع می شوند .به رسم شکرگزاری از معبود که ما را به محرم رساند خود را آماده استقبال از ماه غمبار اسیران و فریاد های خونین می کنیم تا بار دیگر سیاه پوشان همراه با شور و شعور حسینی راه زینبیان را ادامه دهیم.در این راه آنچه که مهم است کسب معرفت است که با یک نگاه سیدالشهدا(ع) بدست می آید.مهم آن است دل را از هر چه غبار گناه و هوای نفس است پاک کنیم و بر آستان جان سلام و درود بفرستیم.اینک مسیر باز است و فرصتی مهیاست تا در دهه اول محرم به شعور حسینی برسیم.

نجمه کریمیان