نجمه کریمیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، اول ذی القعده مصادف است با سالروز میلاد باسعادت حضرت معصومه (س).در تقویم کشور این روز به نام روز دختر نامگذاری شده است.این روز بهانه ای است برای ارج نهادن به هدیه های الهی که با وجود آنها دنیا رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است.در این روز مبارک به ارزش و جایگاه دختران سرزمینمان توجه بیشتری می شود و فرصتی است برای اینکه به اهمیت وجود آنها پرداخته شود.

طبق روایات دینی دختر مایه برکت و رحمت الهی است و همچون نوری در خانه می درخشد.جنس دختر با لطافت و مهربانی نام گرفته است و در پرتوی وجودش آرامش و احساس در خانه لبریز می شود.دختر موهبتی از جانب خداوند است که با عفت و ایمان به جایگاهی بالا می رسد.دختر شادی بخش خانه  و مرهمی برای هم و غم های خانواده است.

دختران ایران زمین در گذشته تا کنون با عفاف و حیا عجین شده و به طور ذاتی از معصومیت و نجابت سرشار هستند.در طول تاریخ پاکی و نجابت دختر ایرانی به اثبات رسیده و در سایه سار آن حماسه ها،موفقیت ها و سربلندی و عزت ایران و ایرانی تحقق یافته است.

دختران ایران زمین با فتح قله های علم و دانش و ترقی و پیشرفت در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی و … نام ایران را در جهان پرآوازه کرده اند و با خلق حماسه هایی غرور آمیز افتخاری برای ایران رقم زده اند.آری دختر ایرانی کوه نجابت است و هرگز آن را با هیچ زرق و برق فریبنده ای از دست نمی دهد.

دختران ایران مادران آینده ای هستند که با ایمان و توکل به خدا آینده سازان این مرز و بوم را پرورش داده و با فرهنگ ایرانی اسلامی تربیت می کنند.فرزندانی که در دامان پاک مادرانی بزرگ می شوند که با اعتقادی راسخ به ذات اقدس الهی فتنه های بی عفتی و بی حیایی را خنثی و پشت به هر چه که آنها را از پاکی دور می کند کرده و منافع کسانی که در بی بند و باری خلاصه می شود را تباه می سازند.

در باب اینکه مدتی است دشمن عفت و حجاب دختران ایران زمین را هدف قرار داده سخن بسیار است .دشمن در این مسیر با شعار زن زندگی آزادی درصدد بوده تا عفت و حیای دختران معصوم را گرفته و بی حجابی و بی عفتی را در جامعه گسترش دهد.اگر چه تعدادی از دختران سرزمین فریب نقشه های دشمن را خورده اند اما عمدا نبوده و از روی ناآگاهی است.

همه ما بر این باوریم پیوند عفت و حیا با دختران ایرانی عمیق و زبانزد است و دنیا دختر ایرانی را با نجابت و پاکی می شناسد.لذا اگر اکنون صحنه هایی از بی حجابی دختر ایرانی دیده می شود همه از روی غفلت و کوتاهی عده ای است که در جهت تبیین حجاب و عفاف اقدامی انجام نداده اند و فرصت را برای نیات شوم دشمن فراهم کرده اند.

اما دشمنان بدانند دختر ایرانی هرگز از عفت و حیا جدا نمی شود و اگر چه از نظر ظاهری حجاب کاملی ندارد ولی حیا در آن ریشه دارد و هیچ گاه کسی از اصل و ریشه اش جدا نخواهد شد.چه خوب است دختران ایران در این روز مبارک و با برکت که با نام خواهر امام رضا گره خورده از شخصیت والای این بانوی پاکدامن الگو گرفته و در جهت تعالی و رشد شخصیت به کار گیرند.این روز بهانه ای است تا قدردان دختران ایران زمین باشیم و برای امنیت ،سلامتی،اشتغال و رشد استعدادهای آنها گامی برداریم.به راستی دختران ایران زمین تا ابد پاک و عفیف خواهند ماند.

نجمه کریمیان