نجمه کریمیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، بیست و هفتم ماه رجب پیک وحی فرود آمد و آیات الهی بر خاتم النبیین محمد مصطفی (ص) نازل گشت. اینک فرشته الهی جبرئیل از سوی خداوند مأمور شده تا رسالت پیامبری را به امین‌ترین مرد مکه بسپارد تا سرآغاز نزول رحمت الهی بر بندگان شود. جبرئیل این کلمات را زمزمه می‌کند بخوان به نام پروردگار لوح وقلم و این آخرین فرستاده الهی است که باید بخواند و منجی عالم شود. عالمی که به یک دین کامل نیازمند است و یک کتاب آسمانی که کسی نتواند آن را تحریف کند.

عرش اعلی شادمان از این اتفاق مبارک است و زمین خرسند از رحمت پروردگار. آری بعثت نشانه‌ای است از عشق پروردگار به آدمیان. فصل شکفتن بوستان رسالت فرارسیده تا دوباره زمین جان بگیرد.اینک بار امانت رسالت بر دوش نبی مکرم اسلام(ص) قرار گرفته تا حجت بر زمینیان تمام شود و عذر و بهانه‌ای برای انسان باقی نماند.

پس از آن حضرت محمد (ص) برای پیمودن راهی سخت و دشوار آماده می‌شود تا در این مسیر سختی‌ها را به جان بخرد تا پیام الهی را به گوش کافران و بت پرستان برساند. اگر نبود مهربانی و بردباری پیامبر الهی هرگز این مسیر دشوار پیموده نمی‌شد و به سرانجام نمی‌رسید.

گرچه بت پرستان با بت‌های درونی و بیرونی خویش ستم‌ها بر ایشان روا داشتند و از هیچ نیرنگ و دسیسه‌ای فروگذار نکردند ،اما حکمت و قدرت الهی بر آن بود که رسالت پیامبر انجام شود و دل‌ها از نور الهی روشن گردد. نزول آیات کلام الله مجید بر پیامبر اکرم معجزه‌ای بی همتا بود که نمونه‌اش هیچ گاه خلق نخواهد شد.

بعثت پیامبر (ص) سرآغاز اسلام بود که ابتدا با پیروانی اندک و پس از آن با موجی از دلدادگان نور الهی انتشار یافت و هنوز هم دل‌های بسیاری را به نور خود جذب می‌کند.هدف از بعثت از بین بردن ارزش‌های جاهلی و نمایان ساختن ارزش‌های اخلاقی و الهی بود تا انسان از منبع فیض الهی سیراب شود.دین اسلام آمد تا مفهوم عبودیت، انسانیت، اخلاق، عدالت، سعادت و…را بیان کند و انسان را به اصل خویش بازگرداند.

صدافسوس با وجود اسلام و قرآن آنگونه که باید از این نعمت‌های آسمانی بهره نبرده‌ایم و از آن محروم گشته‌ایم. اگر بدانیم این دین الهی چه روایت‌ها و چه درس‌هایی در دل خود نهفته دارد مشتاقانه برای شناخت و آموختن دستورات آن تردید نمی‌کردیم.اکنون زمان آن رسیده در این غفلت‌ها و هیاهوی زندگی مادی به مفهوم اسلام پی برده و از آن به عنوان سپری برای حفاظت از غرق شدن در دنیای پرزق و برق و فریبنده استفاده کنیم.

نجمه کریمیان