نجمه کریمیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، صنعت انیمیشن در کشور از آن جمله صنایعی است که در حال شکل گیری است و توانسته در حوزه سینمایی مورد محبوبیت واقع شود و تا حدودی در این مسیر موفق عمل کرده است. یکی از این آثار سینمایی انیمیشن بچه زرنگ است که از پنجم مهرماه راهی پرده سینماها شد و تا کنون مورد استقبال ویژه مخاطبان کودک و نوجوان و خانواده‌هایشان قرار گرفته است.

این در حالی است که کمتر کسی فکر می‌کرد یک انیمیشن بتواند ناجی گیشه شود و وارد رقابت با فیلم‌های پر مخاطب کمدی شود. این امر ثابت کرده انیمیشن ظرفیت‌های لازم برای جلب مخاطب را دارد.

همانطور که پیش از این نیز انیمیشن پسر دلفینی توانست کودکان و نوجوانان را جذب خود کند.

انیمیشن بچه زرنگ محصول پویا هنر و به تهیه کنندگی حامد جعفری تولید شده است. قصه آن از یک سفر خانوادگی به جنگل ابرآغاز و پسر خانواده با یک قلاده ببر آشنا می‌شود. در کل قصه به مضامین دینی اشاره می‌کند.

یکی از ویژگی‌های این انیمیشن صداگذاری ویژه و موفق آن است که از بهترین صداپیشگان استفاده شده است. صداپیشگی هومن حاجی عبداللهی و سعید شاخص برگ برنده این انیمیشن سینمایی است. همچنین بچه زرنگ از لحاظ گرافیک و فضاسازی بصری در سطح بالایی قرار دارد.

البته از نظر محتوا نقدهایی به این اثر وارد است اما همین که توانسته سیر صعودی مخاطبان را جذب کند خود گواه اثری بی نظیر است و می‌توان آن را پدیده اکران پاییزی گیشه دانست. ناگفته نماند این انیمیشین سینمایی بهترین انیمیشین چهل و یکمین جشنواره فیلم فجرشد.

با توجه به استقبال مخاطبان از انیمیشن سینمایی به نظر می‌رسد ذائقه مخاطب امروزی به سمت چنین آثاری تغییر کرده و آینده درخشانی را به دنبال خواهد داشت. از این رو توجه و سرمایه گذاری به این حوزه می‌تواند ثمرات مفیدی را برای سینمای امروزی داشته باشد و آن را از وضعیت کنونی که به سر می‌برد نجات دهد. چرا که استقبال کودکان و نوجوانان از دنیای انیمیشن قطعاً خانواده‌ها را نیز روانه سینماها خواهد کرد و در شکوفایی و رونق سینماها تأثیر خواهد گذاشت.

بدین ترتیب تولید کنندگان این حوزه می‌توانند از این طریق الگوی های فرهنگی، درس‌ها و پیام‌های خاص را به مخاطب منتقل دهند و در رشد شخصیت او تأثیر گذار باشند، زیرا مشاهده و از جمله دیدن فیلم در افکار و شخصیت کودک اثر می‌گذارد.امید است موتور حرکت انیمیشن سینمایی در کشور بیش از پیش روشن شود و در سطح جهانی نیز بدرخشد.تحقق این امر به سرمایه گذاری و نگاه ویژه تولیدکنندگان بستگی دارد.

نجمه کریمیان