نجمه کریمیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، امروز مصادف است با روز عفاف و حجاب.در چنین روزی دژخیمان رضا شاه مردم معترض به کشف حجاب را به خاک و خون کشیدند و این اتفاق لکه ننگی برای خاندان پهلوی شد.

به همین مناسبت در این نوشتار قصد داریم درباره حجاب این هدیه الهی بپردازیم.خداوند حجاب را به بندگان عطا نمود تا زیر سایه آن به کمالات انسانی و آرامش برسند.انسان با این موهبت الهی گویی کامل می شود و اگر از روی آگاهی و قلبا به رعایت آن بپردازد قطعا روح آرام می شود و به سکون می رسد.

اگر انسان ها فلسفه حجاب را می دانستند به طور یقین در رعایت آن درنگ نمی کردند، زیرا این دستور الهی در باطن تاثیرات بسیاری را در زندگی فردی و اجتماعی دارد.خداوند با چنین تدبیری خواسته آرامش روحی و روانی جامعه را حفظ کند و زنان را از نگاه های شیطانی و هوس آلود حفظ نماید.زیرا نفس سرکش همواره خواسته ها و تمایلات بسیاری دارد و با پوشش حجاب می توان مقابل سرکشی آن ایستاد.از طرفی حجاب باعث عزت و شخصیت زنان شده و همچون گوهری درخشان می درخشد.بدین ترتیب زن در سایه حجاب از هرگونه ذلت و تحقیری در امان می ماند.

وقتی حجاب در جامعه سایه افکند از بسیاری تلاطم های روحی و روانی در جامعه پیشگیری شده و سکون ،آرامش و انسانیت در آن حکم فرما می شود. در واقع انسان در پوشش حجاب از عفت،حیا و متانت حفاظت می کند.اما آنچه که امروزه در جامعه دیده می شود اینکه حجاب مظلوم واقع شده است،و به درستی درباره فلسفه وجودی آن پرداخته نشده است.

در مقابل نیز دشمن از این موقعیت سواستفاده کرده و با جنگ نرم مسئله حجاب را در جامعه نشانه گرفته است.بنابراین اگر به درستی به این موضوع پرداخته می شد شاهد اینگونه بی حجابی ها در جامعه نبودیم.البته در این میان خانواده ها و نظام آموزشی و حتی رسانه ها نیز در بوجود آمدن بی حجابی و یا کشف حجاب دخیل هستند.اگر هر کدام به سهم خود در ترویج و آگاه سازی مقوله حجاب کوشش می کردند و از مسیر درست آموزش می دادند، قطعا پوشش حجاب رعایت می شد.مشکل آنجایی است که همه می خواهند بدون زبان محبت افراد را به سمت حجاب ترویج دهند و در نهایت نتیجه ای که به همراه دارد اینکه افراد از حجاب گریزان می شوند.

بنابراین باید با بیان خوش و از روی مهربانی فلسفه و تاثیرات حجاب را به افراد بشناسند ،تا حجاب در جامعه بیش از گذشته پر رنگ شود،چرا که دلیل بسیاری از بی حجابی ها و کشف حجاب ها عدم شناخت درباره پوشش حجاب است.حال با وجود جنگ نرم دشمن و نقشه های شوم و پلید مخالفان اسلام و نظام باید به بهترین نحو به مسئله حجاب پرداخت و به آن توجه ویژه کرد.مسئولان نیز بایستی از طریق رسانه ها و نظام آموزشی در احیای امر حجاب در جامعه بکوشند و نقشه های دشمن را نقش برآب کنند.

نجمه کریمیان