نجمه کریمیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، بیست و یکم ماه مبارک رمضان مصادف است با شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع).آسمان کوفه غرق در غم و ماتم شهادت بزرگ مرد تاریخ بشریت است.آنکه شجاعت و مردانگی با نام او معنا گرفت.اولین ستاره آسمان امامت در چنین روزی با دلی آرام و مشتاق به دیدار پروردگار از این دنیای بی رحم به سرای باقی رهسپار شد.کسی که ابهت و جلالش لرزه به تن دنیاپرستان و زمین می انداخت .کسی تاریخ به مانندش ندید و نخواهد دید.

ایشان سال ها برای حفظ دین الهی سکوت کردند و تنها ماندند و چه سخت گذشت بر مولایمان که سر بر چاه میبردند و از غم و جفای امت درد و دل میکردند که نشان از غربت بی انتهای مولایمان داشت.

اولین مظلوم عالم در حالی با شمشیر جفا و زهرا آلود دشمن به شهادت رسید که دشمنان تاب و تحمل عدالت و حکومت داری او را نداشتند و به همین منظور ایشان را به شهادت رساندند.در تمام آن ۵ سالی که حیدر کرار حکومت می کرد دست نااهلان بر بیت المال قطع شد و دیگر نتوانستند با بی عدالتی چنگ بر مال و پست های فریبنده حکومتی بزنند.چرا که مظهر عدالت و دینداری دستان آنها را از حکومت قطع کرده بود و چه انسان های جاهلی بودند که تحمل حکمرانی ایشان را نداشتند.

 آری عدالت سر لوحه حضرت علی(ع) بود. در شجاعت و مردانگی ایشان همین بس که حق مظلوم را از ظالم می ستاند و نمیگذاشتند اشک مظلوم بر زمین ریخته شود.

یتیم نوازی حیدر کرار به قدری شناخته شده بود که با شهاداتشان تمام یتیمان مدینه دوباره یتیم شدند و درد بی پدری را چشیدند.

صد افسوس که مردمان آن روزگار در جهل و نادانی غرق گشته بودند و نتوانستند چنین انسان بزرگی را بشناسند.

آنچه که در این میان مغفول مانده این است که ما به عنوان یک شیعه حضرت علی (ع) را نشناختیم و در این زمانه نیز ایشان مظلوم واقع شده اند.اگر ویژگی ها و شخصیت حضرت علی (ع) را شناخته بودیم به رسم ایشان عمل می کردیم و خدا را عبادت می نمودیم.چرا باید خود را شیعه ایشان بنامیم ولی قدمی برای شناخت راه و هدف ایشان برنداریم.

چرا باید از نکات و حکمت ها و درس های گفته شده در نهج البلاغه غافل شویم و چنین گنج ارزشمندی را فقط به نام بشناسیم که اگر یکبار آن را به عنوان یک کتاب مطالعه کرده بودیم از آن درس های فراوان یاد گرفته بودیم .غافلیم از اینکه گران ترین گوهر دریای خلقت را خداوند به ما شیعیان هدیه کرده است.زیرا محبت ایشان امنیت می آورد.

امید است برای یکبار هم که شده با مولایمان عهد ببندیم که برای شناخت ایشان قدم برداریم و با شناخت وجود و شخصیت بی نظیر حضرت علی (ع) رسم شیعه بودن را به جای آوریم.

نجمه کریمیان