نجمه کریمیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، در ماه با‌ فضیلت شعبان آفریده ای از سوی خدا بر زمین پا نهاد تا به برکت وجود مبارکش رحمت و برکت بر زمینیان گسترده شود و در پرتو نام با عظمتش عزت و آزادگی معنای دیگری به خود بگیرد.مردی که وارث نبوی است و و زاده بهانه خلقت.

امروز مصادف است با میلاد حضرت اباعبدالله (ع).آنکه وقتی نامش به میان می آید زبان در وصفش ناتوان گشته و کلمات در بیان توصیفاتش نمی گنجد.امروز دنیا شاهد مولودی است که درس ایستادگی و مقاومت را معنا کرد و به انسان ها آموخت اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید.آنکه در تمام دوران زندگیش ظلم را به زانو درآورد و نشان داد برای حفظ ارزش های انسانی و دینی باید از باارزش ترین دارایی های خویش گذشت.آری سومین ستاره درخشان امامت اینگونه زیست و اینگونه آموخت در راه دین باید گذشت از آنچه که در مقابل دیدگانت عزیز و با ارزش است.

و چه با ارزش تر از جان که گذشتن از آن به معنای واقعی ایثار است .و چه کم هستند انسان هایی که با تمام وجود به مقامی رسیده اند که در راه خدا و حفظ دین با مخالفان جنگیده اند تا نام و اصل دین باقی بماند.کسی که پیامبر مهربانی ها سخاوت و شجاعتش را به ایشان بخشید تا هزاران هزار بنده با نگاه سرشار از محبت اباعبدالله (ع) نجات پیدا کننند و چه زیبا گفته اند حسین سفینه نجات است.

از سیره اباعبدالله می توان درس های فراوانی آموخت.کسی که لباس عزت پوشید و دشمنان را زلت داد تا خدشه ای به دین الهی وارد نشود. ایشان الگوی کامل پاسداری از ارزش های اسلامی و انسانی بودند و تجلی روحیه ایستادگی در مقابل ظلم و ستم.چنان که در کارزار کربلا ثابت کردند هرگز و هرگز در مقابل ظلم تسلیم نشوید.

حضرت امام حسین (ع) مظهر اخلاق،جوانمردی،ایثار است و در واقعه عظیم کربلا درس مردانگی به انسان ها آموخت و همچنان این واقعه زنده و پایدار است.چنانچه بنیاد ستم را از بیخ برانداخت و برای همیشه اسلام به ایشان مدیون است .

فضایل اخلاقی نیز در وجود ایشان پرورش یافته و درس بصیرت در مکتب امام حسین(ع) بیان شده است.بصیرتی که در این زمانه در گرانبهایی است که نیاز مبرم جامعه کنونی است ‌و ای کاش می توانستیم به بهانه میلاد امام حسین (ع) درباره آن بیندیشیم و تفکر کنیم.به طور کل شناخت سیره و شخصیت نورانی سیدالشهدا (ع) می تواند بسیاری از مشکلات کنونی جامعه را حل کند و صد افسوس که شناخت ویژگی های ایشان در بین ما مظلوم واقع شده است.بنابراین عهد ببیندیم به عنوان یک شیعه در راه شناخت فضایل و ارزش های شخصیتی امام حسین (ع)قدم برداریم تا در مقابل ظلم و فتنه های دشمنان اسیر تفرقه ها نشویم.

نجمه کریمیان