نجمه کریمیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، از زمانی که بلیت های کاغذی اتوبوس جای خود را به اصفهان کارت داد ۱۴ سالی است می‌گذرد. در طی این سال‌ها شهرواندان اصفهانی به هنگام استفاده از اتوبوس و مترو کرایه خود را با اصفهان کارت پرداخت می‌کنند و از طریق باجه‌های شارژ کارت بلیط و دستگاه‌های مکانیزه خودکار کارت بلیت را شارژ می‌کنند. اما در این بین شهروندان با مشکلاتی روبرو هستند که در این نوشتار به آن می‌پردازیم.

یکی از این مشکلات کمبود باجه‌های شارژ اصفهان کارت در سطح شهر است. از این رو می‌طلبد با توجه به افزایش جمعیت در کلان شهر اصفهان  تعداد باجه‌های شارژ اصفهان کارت افزایش یابد. مشکل بعدی که در رابطه با شارژ بلیت اصفهان کارت وجود دارد جمع آوری و غیر فعال بودن دستگاه‌های شارژ خودکار اصفهان کارت در سطح شهر و به خصوص نقاط پر رفت و آمد شهر است. این معضل سبب گلایه شهروندان و صف‌های طولانی در باجه‌های شارژ بلیت شده است.

از طرفی اگر شهروندی نتواند کارت بلیت خود را شارژ کند مجبور است به صورت وجه نقد آنهم با مبلغ بالاتر کرایه خود را بپردازد.این در حالی است که مردم تقضیری در این رابطه ندارند و به صرف آنکه دستگاه  شارژ خودکار غیر فعال بوده و باجه ای در مسیر مورد نظر وجود نداشته هزینه ای متحمل می شوند. حال این سؤال مطرح است چرا باید در مراکز پر رفت و آمد که میزان مسافران بیشتر از نقاط دیگر شهر است شاهد اشکالاتی درباره اصفهان کارت باشیم؟ چرا مسئولان شهری برای وقت مردم اهمیتی قائل نمی‌شوند و به این صورت شهروندان به زحمت می افتند؟چرا یک شهروند به دلیل نداشتن وجه نقد و موجودی ناکافی کارت بلیت با برخورد نادرست متصدی ایستگاه ها و راننده اتوبوس روبرو می شود اما صدای گلایه اش به جایی نمی رسد؟

بر اساس آنچه که در سطح شهر مشاهده می‌شود شهروندان از این معضل گلایه مندند و شرکت واحد اتوبوسرانی باید به این مساله توجه و آن حل و فصل کند. از این رو باید تعداد باجه‌های شارژ اصفهان کارت و دستگاه‌های خودکار در ایستگاه‌های اتوبوس افزایش و فعال شود. امید است مسئولان مربوطه در راستای خدمات الکترونیک در سطح شهر این معضل هر چه سریع‌تر حل کنند تا رضایت شهروندان حاصل شود. همچنین مردم نیز بایستی در صورت مشاهده جمع آوری و غیر فعال سازی دستگاه‌های شارژ خودکار مراتب را از طریق شماره ۱۳۷ اطلاع دهند تا شاید رسیدگی شود.

نجمه کریمیان