نجمه کریمیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، فصل پنجم حسینیه معلی این شب ها از قاب شبکه سوم سیما در حال پخش است.این فصل از این برنامه تلویزیونی با حال و هوای ماه شعبان و شادی اهل بیت تولید شده است.پیش از این نیز فصل سوم این برنامه حول محور اعیاد ماه شعبان پخش شد، با این تفاوت که در فصل حاضر شاهد یک پختگی و انسجام در تولید این برنامه هستیم و فضای شادی و سرور بیش از گذشته چشمگیر است و با گپ و گفت های صمیمی، کف زدن های پرشور و با چاشنی شوخی و مذاح بین مجری و کارشناسان همراه است.

در این فصل شاهد حضور اقوام مختلف ایرانی و همچنین شرکت کنندگانی از کشورهای گوناگون هستیم که به اجرای آیین های مذهبی با محوریت شادی می پردازنند.برخی از این اجراها چنان پرشو و شوق است که کارشناسان را نیز به وجد آورده و فضایی توام با شادی و هیجان بوجود می آورد.به هر حال این فصل به جهات گوناگون با فصلی که حول محور اعیاد مذهبی پخش شد متفاوت است و خروجی قابل قبولی داشته و جای خود را در دل مردم باز کرده است.

اجرای این برنامه بر عهده نجم الدین شریعتی مجری نام آشنای تلویزیون و کارشناسان از میان ذاکران اهل بیت به نام های سید رضا نریمانی،سید مجید بنی فاطمه،نزارقطری و میثم مطیعی هستند که انتخاب درستی بوده است.

ادب و احترام به پیرغلامان و محبت و توجه به مداحان کودک و نوجوان و همچنین بگو و بخندهای ذاکرین یکی از نقاط قوت این برنامه است.از نظر دکور و چیدمان فضایی وسیع و چشم نواز دیده می شود.

به طور کل برای اولین بار شاهد خلق یک برنامه سازی مذهبی متفاوت در تلویزیون و در ایام اعیاد شعبانیه هستیم که پیش از این جای خالی چنین برنامه هایی به وضوح دیده می شد.بدین ترتیب این فصل از حسینیه معلی به دلیل ایجاد فضایی متفاوت و پر از انرژی، شادی و ترویج فرهنگ شادی مذهبی با استقبال بی نظیر مخاطبان روبرو شد،بطوریکه این روزها در محافل مذهبی و یا در فضای مجازی صحبت از برنامه حسینیه معلی است.البته نگاه متفاوت این برنامه به پرداختن به اعیاد شعبانیه و ایام شادی اهل بیت موجب عصبانیت بدخواهان و مخالفان شادی مردم شده است.این افراد با جبهه گرفتن درباره محتوی این برنامه سعی داشتند که افکار را نسبت به ایجاد فضای شاد و پور شور مذهبی بدبین کرده و سعی در تخریب آن دارند.

البته استقبال بینندگان و اعلام نظرهای آنها در رابطه با این فصل از برنامه حسینیه معلی گواه آن است که مردم تشنه دیدن چنین برنامه های مذهبی با محوریت شادی و سرور هستند و آن را دنبال می کنند.

از سویی جای تاسف دارد که چرا تا کنون این قبیل برنامه ها آنهم در اعیاد شادی تولید و پخش نمی شد؟با این حال تولید چنین برنامه هایی نوید بخش رویکرد جدید رسانه ملی به ترویج فرهنگ شادی معنوی است که می تواند تاثیرات بسیاری بر مخاطبان داشته باشد. امید است شاهد ترویج فرهنگ شادی مذهبی در جامعه باشیم.

نجمه کریمیان