نجمه کریمیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، دوازدهم ربیع الاول مصادف است با آغاز هفته وحدت. این هفته میراث گرانبهای معمار کبیر انقلاب است که با درایت و دوراندیشی ایشان نامگذاری شده است. به مناسبت این هفته در این نوشتار به مسئله غزه و لزوم انسجام دولت‌های اسلامی پیرامون این موضوع می‌پردازیم. نزدیک به یکسال از آغاز عملیات طوفان الاقصی و جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی می‌گذرد و بی سابقه ترین جنایات بشری در حال وقوع است.

غزه مظلوم اما مقتدر در طول این یکسال با وجود بیش از ۴۰ هزار شهید همچنان استوار به نبرد با رژیم غاصب صهیونیستی ادامه داده و با وجود حمایت‌های آمریکا از جنایتکاران صهیونیستی با اتکا به قدرت لایزال الهی ذره‌ای کوتاه نیامده و تا پیروزی کامل و آزادسازی قدس در این مسیر تلاش می‌کند.

اگر این روزها شاهد جنایات بیشمار در غزه هستیم نتیجه تفرقه در جهان اسلام است و بسیاری دولت‌های عربی اسلامی پنهانی از رژیم صهیونیستی حمایت کرده و برای منافع خود اعلام انزجار نمی‌کنند. حتی اگر کسی اعلام همبستگی با مردم مظلوم غزه داشته باشد با او برخورد می‌شود. اگر دولت‌های اسلامی از خواب غفلت بیدار شوند قطعاً می‌توانند در مقابل رژیم صهیونیستی بایستند و با اقدام عملی حامی مظلومان فلسطین باشند. از این رو نقش آفرینی دولت‌های اسلامی در مسئله غزه کاملاً مشخص است و اتحاد و انسجام پیش از پیش امت اسلامی در پیروزی مردم غزه مؤثر می باشد. در واقع مشکلات کنونی امت فلسطین در پرتو وحدت کلمه و انسجام قابل حل است.

آنچه که اکنون در سرتاسر جهان در حال شنیده شدن است صدای حمایت از مردم مظلوم غزه از سوی آزادمردان دنیاست که از گوشه و کنار اروپا، آمریکا، آفریقا و آسیا شنیده می‌شود. ولی ننگ بر برخی از حکام کشورهای اسلامی که در سکوت از جنایات رژیم صهیونیستی و حامیانش حمایت می‌کنند.

این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران در کنار نیروهای مقاومت لبنان، یمن، عراق و سوریه به حمایت از گروه‌های مقاومت فلسطینی پرداخته و همواره رهبر معظم انقلاب اسلامی بر حمایت از مردم فلسطین تاکید دارند. همانطور که مستحضر هستید اسرائیل از درون شاهد فروپاشی است و اعتراضات اسرائیلی‌ها نسبت به سیاست‌های جنگ طلبانه دولت نتانیاهو در خیابان‌های تل آویو برپاست.

حال هفته وحدت ظرفیت مناسبی برای پرداختن به مسئله فلسطین است و کشورهای اسلامی از طریق دیپلماسی می‌توانند برای حمایت از مردم غزه گام بردارند و زمینه‌های نابودی رژیم صهیونیستی را فراهم کنند.با اتحاد مسلمانان جهان بی شک رژیم جنایتکار صهیونیستی محو خواهد شد و بیت المقدس از چنگال شمر زمانه آزاد خواهد گشت.

نجمه کریمیان