نجمه کریمیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، این شب ها سریال طنز تازه ای به نام چشم بندی بر روی آنتن تلویزیون و از قاب شبکه سوم سیما در حال پخش است و حال و هوای جعبه جادویی را تا حدودی تغییر داده است.

این مجموعه تلویزیونی به کارگردانی شاهد احمدلو و با مشارکت بیمه مرکزی تولید شده است.شاهد احمدلو از جمله کارگردان هایی است که در کارنامه کاری خود آثار شناخته شده و موفقی داشته و در این سریال نیز  توانسته طبق قسمت هایی که تا کنون پخش شده از عهده این کار برآید تا لااقل اثری دم دستی و سطحی را تولید نکند.

سریال چشم بندی در ژانر کمدی،اجتماعی تولید شده است. داستان این سریال مربوط به کارخانه ای است که دچار حریق شده و در دل این اتفاق افرادی را درگیر این داستان می کند و چالش هایی در روابط خانوادگی شخصیت ها ایجاد بوجود می آورد.

نکته مثبتی که در این سریال وجود دارد حضور بازیگران طنز و مطرح عرصه بازیگری است که توانسته اند بازی واقعی و تاثیر گذاری را برای مخاطب به نمایش بگذارند.یکی از این بازیگران حمید لولایی است که با همان سبک و سیاق همیشگی خود در نقش کمدی ظاهر شده و تا حدودی برگ برنده این سریال محسوب می شود.

 مرجانه گلچین نیز با همان کلام و رفتار طنزآمیزی که در سریال اخیر خود به نام آنتن داشته بازی می کند و باوجود اینکه این نوع بازی از او برای مخاطب تازگی ندارد ولی انصافا توانسته از عهده این نقش برآید که نشان از سابقه دیرینه او در ژانر کمدی است.

همچنین حضور بازیگران پیشکسوت و کم کار تلویزیون و سینما همچون سعید پیر دوست توانسته کاراکتر های این سریال را در کنار هم بچیند تا برای مخاطب لحظاتی شاد و مفرح را ایجاد کند.البته حضور این بازیگر پیشکسوت از سوی شاهد احمدلو نشان از مرام و معرفت او نسبت به خاک خورده های دنیای بازیگری است که در میان کم لطفی کارگردان های دیگر به دست فراموشی سپرده شدند.

سیاوش مفیدی نیز در نقش کاظم با نقش آفرینی تازه ای بر خلاف نقش های قبلی با رگه های سیاسی در این سریال ظاهر شده است.

چشم بندی با توجه به موقعیت های طنز تا حدودی توانسته مخاطب را به سوی خود جذب کرده و خنده بر لب های آن ها بنشاند.ولی برای قضاوت نهایی هنوز زمان لازم است تا باتوجه به ادامه این سریال باید دید میزان رضایت مخاطبان از این موقعیت های طنز و شوخی های به کار رفته چه قدر است.به طور کل براساس نقش آفرینی بازیگران و نحوه ارتباط بین شخصیت ها،موضوع سریال،فضای لوکیشن ها تا اینجای کار نمره قابل قبولی دریافت می کند.

نجمه کریمیان