نجمه کریمیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، اندک اندک به ماه برگریزان،ماه بازگشایی مدارس نزدیک می شویم.ماهی که با آمدنش خاطرات ناب مدرسه را زنده می کند.ماهی که با هیاهوی بچه ها آمیخته شده و نقطه آغاز یک شروع تازه است.صدای خش خش برگ ها در حالی به گوش می رسد که همه حکایت از آغاز فصل خزان دارد فصلی که طبیعت بین ماندن و رفتن حیران است.آری فصل پاییز فصل حیرانی است اما هیچگاه تکراری نمی شود.فصلی که پیوند عمیق با آدمی دارد و خاطراتش در بزرگسالی هیچ گاه تکرار نمی شود.اکنون با آغوش باز به استقبال فصل هزار رنگ می رویم تا بار دیگر رخ سرشار از امیدش را نظاره گر باشیم.

در این ماه مدرسه ها پس از مدت ها سکوت بار دیگر با حضور دانش آموزان و معلمان رنگ زندگی به خود میگیرند و سرتاسر پر از شور و نشاط می شوند.کلاس ها نیز دلتنگ بچه ها هستند تا دوباره به آغوش کلاس ها بازگردند و لحظه های آموختن تکرار شود.

در این ماه تلویزیون و اینترنت کم مشتری می شوند و مدرسه و کتاب جای آن را می گیرند.آهنگ زنگ تفریح به صدا در می آید و با ولوله ی دانش آموزان عجین می شود.حال و هوای صف ایستادن که خود حکایتی دارد گویی در صف مقدم جبهه ایستاده ای.

دانش آموزان هم در این روزهای پایانی شهریورماه شوق و ذوق مدرسه را دارند و همراه با والدین در حال تهیه و تدارک وسایل مورد نیاز مدرسه هستند، تا باز هم در کلاس های درس حاضر شوند و علم بیاموزند.دیگر وقت خداحافظی با ماه تابستان ماه استراحت و اوقات فراغت فرا رسیده تا با همت و پشتکار فصل مدرسه و درس را آغاز کرد.

اما در این میان حال و هوای کلاس اولی ها این شکوفه های پاک و معصوم توصیف دیگری دارد و آمیخته از لحظات غم و شادی است چرا که بچه هایی هستند که تاب جدایی از مادر را ندارند و حالا زمانی فرا رسیده که باید از زیر سایه او جدا شوند و به زیر سایه کلاس قرار بگیرند.و این لحظات برای مادر و دلبندنش سخت می گذرد.

و اما امسال نیز ماه مدرسه با آهنگ گرانی به صدا درآمد.پدرهایی که با وجود تلاش برای تهیه وسایل مدرسه شرمنده شدند و مادرهایی که دل نگران این مسئله بودند تا فرزند را راهی مدرسه کنند.کاش دستی برای یاری پدرهایی که نتوانستند حداقل لوازم مورد نیاز برای درس خواندن را تهیه کنند پیدا می شد، تا عرق شرم را از پیشانی آنها پاک می کرد.با این همه دوباره فصل دانایی در حالی از راه می رسد که هر ساله در حال تکرار است.والدینی که با هزاران امید و آرزو فرزندان خود را راهی کلاس درس می کنند و دانش آموزانی که آینده سازان کشور هستند و رهسپار خانه دوم خویش می شوند. حال بچه ها با اراده ای استوار در کلاس های علم و دانش حاضر می شوند تا با امید به آینده به رشد و پیشرفت میهن کمک کنند.

نجمه کریمیان