نجمه کریمیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، بیست و دوم اسفند ماه در تقویم کشور به عنوان روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است.به همین بهانه قصد داریم در این نوشته از شهدا بنویسم.از مردان بی ادعایی که از جانشان گذشتند تا ایران اسلامی باقی بماند و ذره ای از خاک وطن به دست نااهلان نیفتد.

شهدایی که از بهترین و با ارزش ترین تعلقات دنیوی و عزیزان خویش گذشتند تا همیشه سایه امنیت و اسلام از این سرزمین رخت برنبندد.آنهایی که جانشان را برای سربلندی سرزمین مادری دادند اما سعادت دنیا و آخرت نصیبشان شد.

 سلام بر آنهایی که از نفس افتادند تا ما از نفس نیفتیم،سلام بر مردان بی ادعا که خون سرخ خویش درخت اسلام را آبیاری کردند ،تا هرگز دشمنان آن را نابود نسازند.سلام بر دلیرمردان راه عشق که با غیرت و مردانگی مسیر آزادگی را طی کردند و به خدا پیوستند.سلام بر همت ها،خرازی ها،سلیمانی ها ،باکری ها … که هر کدام با عزت و سربلندی رفتند تا شهادت مزد تمام از خودگذشتگی هایشان شود.

اما چه بر ما گذشته که یادمان رفته روزی کشورمان مورد تهاجم دشمنانی قرار گرفت که اگر شهدا از آن دفاع نمیکردند الان زیر بار ظلم و ستم کوردلان روزگار می گذراندیم.مگر نه اینکه اگر شهدا نبودند عزت ایرانی دیگر معنایی نداشت و در ذلت زندگی می کرد.

چه زود یادمان رفت امنیت و آرامش الان را مدیون خون کسانی هستیم که در خط مقدم جبهه ها جان خود را بر کف دست گرفته و بدون هیچ ترس و واهمه ای به دل دشمن می زدند و رفتند تا ما بمانیم.آری یادمان رفت شهدا دستشان را دادند تا دستانمان را به روی دشمنان و وطن فروشان دراز نکنیم.شهدا رفتند تا کسی به ناموس وطن نگاه چپ نکند و جایگاه و منزلت و عزت زن باقی بماند.

اما زود یادمان رفت تک تک لحظات زندگیمان را مدیون خون شهیدان هستیم.در این اتفاقات اخیر نیز همین شهدا بودند که در راه دفاع از امنیت کشور جان خود را فدا کردند و نامشان در دل تاریخ باقی خواهد ماند.پس عهد ببندیم برای همه جانفشانی ها و رشادت های مردان خدایی راهشان را ادامه دهیم و نگذاریم نقشه های شوم دشمنان و وطن فروشان که به گمان خویش می توانند خدشه ای به کشور و انقلاب اسلامی وارد کنند را نقش برآب کنیم.و با تمام سختی ها و دشواری ها تمام قد از وطن دفاع کنیم تا تن دشمنان به لرزه بیفتد و در این مسیر با همدلی اتحاد کشور را به قله های پیشرفت برسانیم.همان خواسته ای که شهدا داشتند و به همین خاطر رفتند.یادمان نرود شهدا زنده اند و نظاره گر رفتار ما.نیاید روزی که شرمنده آن ها شویم. درست است در نگاه و انتخاب هایمان باهم تفاوت داریم ولی برای وطن پرستی در یک نقطه مشترک هستیم و آن سربلندی ایران و انقلاب اسلامی است.

نجمه کریمیان