نجمه کریمیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، از سرگذشت عنوان برنامه محرمی است که این شب ها از قاب شبکه نسیم پخش می شود. این برنامه در ۶۰ قسمت و با ۱۲۰ مهمان تولید شده است.در هر برنامه یک چهره مشهور در استودیوی مجزا قرار گرفته و گفتگوی مجری با مهمان انجام می شود.بعد از آن چهره مشهور به جمع آنها می پیوندد.

اجرای این برنامه بر عهده علی اکبر قلیچ خواننده نه چندان مطرح است، که توانسته در اجرای این برنامه موفق عمل کند و با مهمانان ارتباط خوبی برقرار کند.از طرفی این مجری جوان در جذب مخاطب نیز خوب عمل کرده و باورپذیر است.همچنین اجرای پویا و زنده ای از خود ارائه داده است.

این برنامه روایت قصه زندگی آدم هایی است که شجاعانه در بین دوراهی های زندگی راه درست را انتخاب کردند و اکنون با تعریف از لحظات سرنوشت ساز زندگی خود درس شجاعت را به مخاطبان می آموزند.به طور کل داستان زندگی آنها در جایی معنا پیدا کرده که وقتی با چالش همراه شده بین ماندن و رفتن و بخشیدن و نبخشیدن تصمیمی شجاعانه گرفته و خود را به دل سختی ها انداخته اند و سربلند گشته اند.

البته تا حدودی می توان «از سرگذشت» را با برنامه ماه عسل مشابه دانست که قصه محور است.ولی در این برنامه مهمانان در پرتو یاری امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) از برکات و تاثیرات این توسلات بهره مند شده اند و زندگی آنها رنگ و بوی دیگری گرفته و با آرامش عجین شده است.بنابراین سرتاسر این برنامه مملو از عشق به اباعبدالله (ع) است که حال و هوای خاصی به آن داده است. از طرفی نوع قصه ها برای مخاطب تازگی دارد و خبری از تکراری بودن سوژه ها نیست.

دکور ویژه از سرگذشت نیز حس خاصی را به مخاطب منتقل می کند.قرار گرفتن در زیر کلاه خود حضرت عباس (ع) تصویر چشم اندازی را به نمایش می گذارد، بنابراین شامل ویژگی های بصری و روح نواز است.

از سویی این برنامه علاوه بر روایت سرنوشت مهمانان چندین صفت را به مخاطبان نشان می دهد که می توان به صبر،از خودگذشتگی،صداقت،عدالت،تدبیر،کمال گرایی و …اشاره کرد که در درون قصه ها جاری است.

به طور کل محتوای این برنامه با واقعه کربلا شباهت های فراوانی دارد زیرا در آن زمان نیز بسیاری در دوراهی قرار گرفتند و عده ای عاقبت بخیر و عده ای عاقبت به شر شدند.

به هر حال این برنامه همچنان از قاب شبکه نسیم در حال پخش است و طبق بازخوردهای مخاطبان توانسته رضایت نسبی را فراهم کند. با توجه به اینکه بینندگان شبکه نسیم را بیشتر با برنامه های شاد و سرگرمی می شناسند اما این برنامه خروجی قابل قبولی داشته است.

نجمه کریمیان