نجمه کریمیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، فیلم سینمایی «خجالت نکش۲ »،شش هفته‌ای است که بر پرده نقره‌ای سینما در حال نمایش است. این فیلم به کارگردانی رضا مقصودی تهیه شده است. «خجالت نکش ۱» در سال ۱۳۹۷ اکران شد و کارگردان این فیلم پس از تجربه موفق درصدد آمد تا سری دوم آن را بسازد. «خجالت نکش ۱ »به دلیل قصه جذاب ، جدید و بازی درخشان شبنم مقدمی و احمد مهران فر در گیشه درخشید.

در سری جدید «خجالت نکش۲ »نیز شاهد حضور شبنم مقدمی و احمد مهران فر هستیم. ولی به دلایل مختلفی بازیگرانی همچون الناز حبیبی حضور ندارند. بهرنگ علوی و بهاره کیان افشار نیز در این مجموعه بازی می‌کنند. داستان «خجالت نکش۲ »در ادامه سری اول روایت می‌شود.

قنبر و صنم یک زوج روستایی مسن که دارای فرزند شدند و حالا در سری جدید قنبر با مشکلات دیگری روبروست و از بدشانسی درگیر فضای مجازی می‌شود و با تجویز یک دکتر قلابی مجبور به طلاق همسر خود شده و قرار است در یک روز مشخص دوباره عقد کند، که با فوت محضردار درگیر مشکلات دیگری می‌شود.

در این بین در ادامه روایت دعواهای زن و شوهری در آثار سینمایی اکنون در این فیلم دعوای زن و شوهری در موقعیت طنز روایت شده و فضای کمدی ایجاد می‌کند. البته داستان «خجالت نکش۲ »چندان جاندار نیست تا مخاطب را بخنداند. آنچه که در این فیلم دیده می‌شود حضور شیادان در فضای بی در و پیکر مجازی است که بدون هیچ نظارتی مردم را اغفال می‌کنند. یکی از تاثیرات این فیلم سینمایی پرداختن به این قبیل افراد است که امروزه به وفور در اینستاگرام دیده می شوند و مسائلی همچون خرافه پرستی را رواج می‌دهند.

نقطه قوت «خجالت نکش۲ »را می‌توان به حضور زوج کمدی موفق شبنم مقدمی و احمد مهران فر دانست که با پختگی و شخصیت پردازی منجر به دیده شدن این فیلم شدند. در حقیقت تمام بار موفقیت «خجالت نکش۲ »بر دوش این دو بازیگر بوده و هر دو تلاش کردند علی رغم فیلمنامه ضعیف و دم دستی بازی قابل قبولی از خود ارائه دهند. هر دو پیش از این در شخصیت‌های روستایی خوش درخشیدند و بازی باور پذیری داشتند.

موقعیت‌های طنز همچون دعواهای بامزه قنبر و صنم و …بر جذابیت آن افزوده است. نکته بعدی اینکه این فیلم سینمایی را کاملاً می‌توان به صورت خانوادگی به تماشا نشست زیرا خبری از ابتذال و لودگی نیست. نقطه ضعف این فیلم سینمایی همچون تمام آثار ادامه داری که در سری‌های بعدی افول پیدا می‌کند دانست. به نظر می آید کارگردان «خجالت نکش۲ »قربانی سری سازی شده و باید به همان سری اول اکتفا می‌کرد.

نجمه کریمیان