نجمه کریمیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، نهم ربیع الاول مصادف است با آغاز امامت آخرین منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج).این روز سرآغاز دوره ای حیاتی در تاریخ بشریت است که امام زمان (عج) به حکم الهی از نظرها پنهان گشته اما زمین از حجت الهی خالی نیست. غیبت حضرت مهدی (عج) سری است از اسرار الهی که به هنگام ظهورش روشن خواهد شد.سال ها است انتظار برای ظهور همچنان باقی است اما اکنون دنیا بیش از گذشته به پایان یافتن این انتظار نیازمند است زیرا ظلم و ستم و بی عدالتی در همه جا گسترده شده و جنگ و قدرت طلبی بر مظلومان چیره گشته است.

آری حال دنیا خوب نیست سرگردان و متحیر است.تزویر و ریا و دروغ گویی حاکم شده و بی اعتمادی و غرور بر مظلومان حکم رانی می کند.با وجود اینکه تکنولوژی پیشرفت کرده اما معنویت و انسانیت رنگ باخته و به فراموشی سپرده شده است.شبه افکنی ها به اوج رسیده و حقایق پنهان گشته و بشر ناامید شده است.

اکنون دنیا تشنه یک دگرگونی است.کسی که با ظهورش می تواند به دنیا سر و سامان دهد و ظلم و ستم و بی عدالتی و هر چه بدی در این جهان است را خاتمه بخشد و او کسی نیست جز مهدی فاطمه (س)که با ظهورش دنیا جای بهتری برای ماندن و زیستن خواهد داشت.

آری او خواهد آمد و به یمن قدم مبارکش عدالت در همه جا گسترده می شود.جان جهان می آید و حق مظلومان را خواهد گرفت.دنیا به قدری غرق در آرامش می شود که گویی از هر چه ناملایمتی و زشتی است پاک می شود.

اما برای تحقق ظهور شرایطی لازم است ،که باید ایجاد شود تا خورشید امامت از پشت ابرهای غیبت ظهور کند.منتظران واقعی در این برهه زمانی با آماده کردن مقدمات ظهور می توانند، دنیا را برای آمدن منجی موعود آماده کنند.ابتدا باید به وجود منجی ایمان داشته باشند تا بتوانند به عنوان منتظر واقعی در مسیر ظهور قرار گیرند.

شاید بسیاری از ما فکر کنیم باید برای رسیدن به ظهور کارهای سخت و مشقت باری انجام دهیم ولی اینگونه نیست ،کافی است برای اینکه یک منتظر واقعی باشیم به معنای واقعی انسانیت را در خود پرورش دهیم و آن دوری از گناه و معصیت است.زیرا انسان واقعی کسی است که بذر گناه و معصیت را در وجود نمی کارد و نافرمانی خداوند را انجام نمی دهد.از این رو انتظار حضرت نور دوری از هر چه که او را از ما دور می سازد است.بنابراین باید همه رفتارها و گفتارهایمان را اصلاح کنیم .از منظر دیگر می توانیم با یاری رساندن و دستگیری از ضعفا و فقرا برای ظهور آماده شویم و روحیه همدلی و کمک رسانی به دیگران را در خود تقویت کنیم.

در کل باید جامعه مهدوی برپا شود تا ظهور محقق شود.جامعه مهدوی جامعه ای است که زیر سایه توجهات امام زمان به دنبال برپایی عدالت و سرسامان دادن جامعه و قلب های شکسته است.

خوشا به حال کسانی که فلسفه ظهور را شناختند و برای مقدمات آن از هر چه که در توان داشتند دریغ نکردند تا فریادگری بر زمین حکم فرمایی کند و حق به حق دار برسد.

نجمه کریمیان