نجمه کریمیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، « فراری»عنوان سریالی است که به کارگردانی امیر داسارگر ساخته شده و بازیگران مطرحی در آن حضور دارند. این سریال روایتی جذاب از زندگی یک شهید مدافع حرم به نام هادی است که در دهه ۷۰ می‌گذرد. لوکیشن و طراحی صحنه و چهره همه یادآور حال و هوای دهه ۷۰ است و با ظرافت هر چه تمام‌تر انتخاب شده است.

همانطور که گفته شد خط اصلی داستان مربوط به نوجوانی به نام هادی است که در آرزوی قهرمان شدن در رشته کشتی تمام تلاش خود را به کار برده و در این مسیر با چالش‌هایی نیز مواجه می شود. ساخت آثاری با محوریت نوجوانان به دلیل حساسیت آن با دشواری روبروست و این تبحر نویسنده و کارگردان است که با قصه‌ای جذاب بتواند اثری قوی تولید کند.

از جمله بازیگران این مجموعه تلویزیونی نسرین بابایی، هدایت هاشمی، حسین رفیعی، شهرام قائدی، شهین تسلیمی، جواد خواجوی و حسین اجاقلو در نقش هادی به عنوان شخصیت اصلی داستان هستند.

هر یک از این بازیگران به خوبی از عهده نقش برآمدند و تا حدودی بازی آنها قابل قبول است. نقطه قوت « فراری»توجه به مخاطب نوجوان است که مدتی بود در آثار تلویزیونی مورد غفلت واقع شده بود. در این برهه زمانی و با توجه به گسترش شبکه‌های مجازی و هدف قرار دادن نوجوان ایرانی، قهرمانیه یک نوجوان آنهم در تراز انقلابی بسیار اهمیت دارد و کاملاً پرداختن به این موضوع در « فراری» مشهود است.داستان « فراری»برداشت آزادی از زندگی یک شهید مدافع حرم است که درس‌های فراوانی به همراه دارد.

« فراری» در ژانر درام اجتماعی است و دارای حال و هوای طنز ظریف بوده و همین امر در جذب مخاطب مؤثر واقع شده است.

این سریال در دو فصل ساخته شده که قرار است فصل دوم آن نیز پخش شود. البته طبق گفته دستندرکاران این مجموعه احتمالاً فصل‌های سوم و چهارم آن نیز ساخته خواهد شد.

در ارتباط با داستان این سریال هادی به عنوان کارکتر اصلی دلبسته کشتی است و در آرزوی قهرمانی سیر می‌کند اما در ادامه دلبستگی اش به قهرمانی تغییر پیدا می‌کند. هادی در واقع قهرمان معاصری است که نوجوان امروزی تشنه چنین روایت‌هایی است تا با قهرمانان امروزی آشنا شوند. به هر حال جای خالی چنین سریال‌هایی با این مضمون در تلویزیون خالی است و برای نوجوان امروزی لازم است به دور از هیاهوی فضای بی در و پیکر مجازی و آپارتمان‌های محبوس قدری با قهرمانانی آشنا شود که در جستجوی قهرمانی قدم برداشتند.

« فراری» امید را نیز روایت می‌کند چیزی که امروزه نوجوان به آن نیاز دارد و کاملا احساس می‌شود. اما به نظر می‌رسد هدف اصلی این سریال تربیت نسلی انقلابی که با پشتوانه آن می‌توان نظام اسلامی را به قله‌های پیشرفت و موفقیت رساند.

نجمه کریمیان