نجمه کریمیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، اختلافات و جر و بحث های کوچک در هر زندگی مشترک وجود دارد و به قول قدیمی ها دعوای زن و شوهر نمک زندگی است.اما گاهی بگو مگوهای کوچک تبدیل به خشمی سنگین و منجر به خشونت کلامی و گاها فیزیکی می شود، آن وقت است که دیگر نمک زندگی که هیچ پای نابودی زندگی مشترک به میان می آید. اینجاست که اگر آتش بس میان این جنگ و دعوای همسران اعلام نشود، عاقبت خطرناکی در پیش خواهد داشت و اگر به طلاق منجر نشود به احتمال زیاد به طلاق عاطفی و سردی در روابط ختم خواهد شد، از این رو با اعلام آتش بس می توان از بروز اتفاقات هولناک تر جلوگیری کرد.

به همین منظور در این مطلب قصد داریم راهکارهای یک آتش بس دوطرفه بین زن و شوهر را ارائه کنیم تا با به کارگیری این راهکارها صلح و آشتی در فضای خانه برقرار شود. یکی از این راهکارها این است که پس از دعوای مفصل زمانی را برای خلوت و تنهایی داشته باشید و با تفکر درباره اینکه چه عواملی سبب بروز دعوا و اختلاف شده به دنبال حل مسئله باشیم، تا خللی در روابط با همسر پیش نیاید.

مسلم است وقتی دو طرف آرام شوند فضا برای گفتگوی مسالمت آمیز بهتر فراهم می شود. از طرفی پس از اعلام آتش بس دعوا را کش ندهید زیرا آتش آن زندگی را خواهد سوزاند. پس از دعوا و جروبحث مفصل ،عیب جویی و سرزنش را کنار بگذارید. از طرفی اشتباهات یکدیگر در گذشته را نیز یادآوری نکنید، زیرا منجر به دعوای مجدد خواهد شد.

این اصل را بپذیرد همه انسان ها اشتباه می کنند، مهم این است که فرد اشتباهش را بپذیرد و درصدد جبران آن باشد. راهکار بعدی اینکه از مشکلات موجود که سبب دعوا و جروبحث بین زن و شوهر می شود، نباید فرار کرد بلکه برای یکبار هم که شده با دید منطقی و دوطرفه به دنبال حل آن باشید،چرا که در صورت عدم رفع مشکل بنای زندگی زناشویی سست خواهد شد و این اتفاق یک دفعه ایجاد نمی شود بلکه به مرور زمان شکل می گیرد. همچنین باید در یک آتش بس و آغاز یک گفتگوی سالم و خوب دست از غرور برداشته و اشتباهات خود را بپذیرد و به یک توافق مشترک بپذیرد.

نجمه کریمیان