به گزارش پایگاه خبری ربیع، ابوالقاسم مقیمی در نشست شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی استان قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با بیان اینکه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری فعالیت‌های قرآنی خود را با محوریت مساجد دنبال کرده است، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت فعالان فرهنگی به ویژه طلاب در حوزه‌های مرتبط با فرهنگ شهروندی به صورت ویژه دنبال می‌شود.
مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم با اشاره به اقدامات کمیته حمایت از مراکز فرهنگی و مساجد، اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون برای فعالیت‌های قرآنی و مجموعه‌های فعال در این حوزه ۳۰۰ میلیون تومان حمایت مالی انجام شده است.
مقیمی از برگزاری مراسم‌های ترتیل‌خوانی در ۶ بوستان مطرح شهر مقدس قم یاد کرد و گفت: در این مراسم‌های نیروهای سپاه و بسیج نیز مشارکت داشتند تا توانستیم بیش از سه هزار نفر را در مراسم‌های ترتیل‌خوانی گردهم آوردیم.
وی با بیان اینکه هزار و ۲۰۰ نفر از ابتدای سال جاری در آموزش‌های رایگان قرآنی از جمله تفسیر، تجوید، صوت و لحن و حفظ شرکت کرده‌اند، تصریح کرد: در تورهای امامزاده‌گردی نیز بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر شرکت کرده و با امامزادگان قم آشنا شدند.