به گزارش پایگاه خبری ربیع، از مجموع شکایات دریافتی از طریق سامانه یاد شده ۹۲ درصد شکایت های دریافت شده مربوط به مشکلات حوزه حمل و نقل کالا و مسافر ، ۸ درصد مابقی شکایات مربوط به مشکلات آزادر اه ها و راه های بین شهری کشور بوده است.
بر اساس این گزارش ۷۹ درصد از این شکایت ها مربوط به عدم پرداخت کرایه حمل ، دریافت کمیسیون اضافی توسط شرکت های حمل و نقل کالا، غیر فعال شدن کارت سوخت و عدم تخصیص لاستیک دولتی بوده که توسط رانندگان حمل و نقل کالا مطرح شده است، همچنین ۱۳ درصد شکایت ها از سوی رانندگان حوزه حمل و نقل مسافری و حمل و نقل بین المللی مطرح شده است.
شایان ذکر است سامانه مدیریت ارتباط شهروندی با عنوان سامانه شهراه، واحد ارائه خدمات شهروندی وزارت راه و شهرسازی می باشد که با هدف ارتباط شهروندان با معاونت های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی در بستر وب، راه اندازی شده است که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خدماتی از قبیل گزارشات شهروندی، انتقادها و پیشنهادها، دسترسی آزاد به اطلاعات، پایان نامه، رفع مشکل راه بین شهری، راه روستایی،حریم و… خدمات حمل و نقل جاده ای کالا ومسافر و طرح شکایات رانندگان از طریق سامانه ۱۴۱ مطابق با فرایندهای لازم پیاده سازی و به شهروندان ارائه می نماید و گفتنی است سامانه یادشده منجر به مشارکت حداکثری شهروندان در اداره امور مربوط به این سازمان خواهد شد.
درگاه ارتباط شهروندان از طریق سایت سازمان راهداری به آدرس www.rmto.ir ، سامانه رسیدگی بشکایات ونیز لینک مستقیم shahrah.mrud.ir قابل دسترس می باشد.