زهرا نصیری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، با توجه به گسترده شدن مصرف برق و وابستگی شدید صنعت و شبکه های شهری به این نوع انرژی و یکپارچگی شبکه های انتقال و توزیع برق نیازمند آن است که دائماً از طریق مراکزی مدیریت شود به نحوی که هم حوادث و اتفاقات تحت کنترل و نظارت باشد هم مدیریت انرژی انجام گردد که این کار توسط مرکزی به نام دیسپاچینگ انجام می گیرد.

در همین پیوند معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق اصفهان درگفتگوبا ربیع درباره اقدامات انجام شده درمرکز دیسپاچینگ گفت: در حوزه عملیات چه در بخش ۲۰ کیلووات و چه فشار ضعیف از خط گرم استفاده می شود و در اصلاح ساختار فقط تبدیل سیم به کابل خودنگهدارمطرح نیست  بلکه هر کجا که  پایه ها فرسوده بوده یا باید رفع حریم و یا شاخه بری انجام شود این کار صورت گرفته است .

حمید رضا آقایی افزود: هر ساله تفاهم نامه ای با سازمان  پارک ها و فضای سبزشهرداری مبنی بر اجرای شاخه بری منعقد می شود که از آذر ماه تا اوایل اسفند ماه این فرایند صورت می گیرد و هم در حوزه ی ۲۰ کیلوولت و هم فشار ضعیف عملیاتی می شود .

به کار گیری ۸ دستگاه دیزل ژنراتور برای عدم قطع برق مشترکین

آقایی افزود:به کار گیری ۸ دستگاه دیزل ژنراتور برای عدم قطع برق مشترکین ،نصب تابلوهای سنکرون برای پایداری برق و خرید پست سیار از مهم ترین اقدامات انجام شده است، چرا که با وجود پست های سلولی زیاد درشهر اصفهان پروژه ها  قطع برق حذف و اطمینان برق رسانی برای مشترکین حاصل شد .

معاون بهره برداری شرکت از سرعت رفع حوادث و اتفاقات سخن گفت و افزود: خودروهای این مرکزاز طریق سیستم AVL  در کوتاهترین زمان ممکن به صورت مکانیزه در جهت رفع عیوب برق رسانی اقدام می کنند.

وی ابراز داشت: یکی از حوزه های بهینه سازی، تبدیل کابل های روغنی به کراسلینگ بود که بیش از ۴۰ سال در ساختار برق مورد استفاده قرار گرفته بود.

سیستم نشان دهنده خطا بر روی شبکه های فشار متوسط 

وی از سیستم نشان دهنده خطا بر روی شبکه های فشار متوسط خبر داد و گفت: این سیستم بر روی پایه های برق نصب می شود و برای تجزیه و تحلیل قطعی ها و عیوب مختلف قابلیت قرار گرفتن بر روی اتوماسیون را دارد .

آقایی در بخش دیگر از صحبت های خود گفت: مشکلاتی که در حوزه های مفصل و سر کابل ایجاد می شود به دلایل مختلفی است به طوری که ۵ درصد مربوط به عدم کیفیت  کالاو ۹۵ درصد مربوط به اجرا بوده است که با انبر ثبت مشخصات نصاب و تاریخ نصب سرکابل یا مفصل برای مشکلات احتمالی اقدامات لازم صورت می گیرد.

دور کاری نیرو های۱۲۱

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ توزیع برق اصفهان گفت: در سال ۹۳ نزدیک به ۸۰۰ هزار تماس به ۳ دسته خاموشی و عیوب تقسیم بندی شد که پس از  اقدامات تحلیلی و بررسی های دقیق این میزان را به ۴۰۰ هزار تماس رسانده ایم .

اقایی افزود: توجه به حوزه منابع انسانی بهره برداری یکی دیگر از شاخصه های بود که این معاونت به آن توجه  ویژه ای دارد به طوری که ما برای نیروهای ۱۲۱ امکان فعالیت به صورت دور کاری را فراهم کردیم که خود موجب افزایش بهره وری و راندمان کاری و استواری ساختار خانواده همکاران این واحد شده است .

زهرا نصیری