به گزارش پایگاه خبری ربیع، زهرا اخوان نسب رییس شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان  در جلسه آغاز این دوره آموزشی گفت:طرح هوش مالی و اقتصادی شامل برگزاری دوره آموزشی ویژه معلمان با هدف انتقال آموزش  موولفه های  اقتصادی ،اخلاق کسب و کار و تقویت روحیه کارآفرینی در دانش آموزان مقاطع اول و دوم است .
وی ایجاد پاتوق اقتصادی با حضور معلمان و فعالان اقتصادی یکی از بخش های این طرح برشمرد و گفت:نزدیک شدن فضای اموزشی و فضای اقتصادی می تواند علاوه بر آموزش و پرورش هدفمند دانش اموزان ،نیروی انسانی متخصص برای فعالیت های اقتصادی تربیت کند.
وی هدف از برگزاری این طرح را توانمندسازی دانش اموزان برای انتخاب کسب و کار آینده خود و ایجاد دریچه های جدید آنان در انتخاب شل اینده برشمرد .
وی با اشاره به تفاهم نامه همکاری اتاق بازرگانی و اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت:ریشه حل مسایل کشور  در مدارس است و با آموزش و پرورش دانش اموزان می توان آنان را برای حل معضل های  کشور  آماده ساخت.
زهرا کاشفی کارشناس مشاوره ناحیه ۲ آموزش‌وپرورش و مدیر اجرایی طرح  تاب آوری در این جلسه گفت:این طرح نوعی همکاری بین شورای عالی بانوان و آموزش و پرورش است تا بستر ایجاد مدارس تخصصی در رشته های مختلف اقتصادی فراهم کند.
وی در ادامه تصریح کرد:هدف از اجرای این طرح پرورش دانش‌آموزانی است که در فضایی مناسب در مدرسه و خانه پیوندهای مثبت اجتماعی بالاتر، احساس ارزشمندی و افزایش مسئولیت‌پذیری داشته باشند و بتوانند با مشارکت معنادار و یادگیری مهارت‌های مورد نیاز بتوانند در شرایط سخت زندگی توانمندی‌های خود را به منصه ظهور برسانند.
کاشفی با اشاره به اینکه تاب‌آوری موضوعی آموختنی است که باعث کاهش آسیب‌پذیری و رشد عملکرد می‌شود، گفت: برای شناخت توانمندی‌ها و نقاط قوت آموزشگاه، ریسک‌ها و مشکلات مدارس شناسایی شد و نقشه راه هر آموزشگاه در سه محور دانش‌آموز معلمین، اولیا تدوین و برنامه عملیاتی اجرایی مشخص شد که این طرح تا خرداد ۹۷ در مدارس منتخب پایلوت اجرا و بصورت مستمر ارزیابی، پایش می‌شوند و از طریق سیستم نظارت پویا و دریافت مستمر، بازخوردها ارزیابی و اشکالات طرح برای اجرا در سطح وسیع‌تر برطرف می شود .
وی  افزود: در این طرح  معلمان آموزش می بینید که چگونه دانش اموزان را به سمت توانمند شدن و رشد و توسعه در زندگی تشویق شوند.
وی نقش معلم در تربیت دانش اموزان را مهم و اثرگذار برشمرد و گفت:این طرح بر باورهای دانش اموزان متمرکز است تا انان را برای آینده توانمند و اثرگذار تربیت کند.
علی اکبر سقایی، مشاور ارشد شورای عالی بانوان و  مدرس دانشگاه در این جلسه گفت:توسعه اقتصادی یکی از موولفه های مهم توسعه پایدار است و معلمان در آموزش تفکر توسعه به دانش آموزان  نقش مهم و اثرگذاری دارند.
وی تاکید کرد:اگر روش های آموزش  و مفاهیم مورد نیاز جامعه اینده به دانش اموزان  تغییر نکند برای اینده کشور یا چالش نیروی متخصص توانمند روبرو خواهیم شد.
وی پرورش و توانمندسازی را مهمترین رکن آموزش و پرورش خواند و گفت:به جای آموزش دانش و انتقال آن به ذهن دانش اموزان باید آنان  توانمند ساخت که چگونه به حل مساله خود و جامعه تمرکز کنند.
وی خواستار آموزش مهارت های نرم شامل برقراری ارتباط با جامعه ،کارگروهی ،اجتماعی بودن،مشارکت در فعالیت ها شد و گفت:نیاز به دانش بنیانی ،نگرش محوری و پژوهش محوری  همراه با همگرایی فناوری از ضروریات اجتناب ناپذیری آموزش و پرورش است.