به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، علی بابایی ضمن تبریک چهلمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار داشت: به منظور ارتقای کمی و کیفی خدمات اورژانس پیش بیمارستانی، سامانه نوین عملیاتی اورژانس ۱۱۵ به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: در این سامانه، کل عملیات انجام شده بصورت یک پرونده الکترونیک، بدون کاغذ(paperless) و قابل ردیابی بوده بصورتی که در شروع عملیات کارشناس پرستار تریاژ تلفنی که در واحد ارتباطات اورژانس، پاسخگوی شماره تلفن ۱۱۵ است با ارائه مشاوره و ثبت شرح حال بیمار و آدرس وی، پیشگامان ارائه خدمات می‌شود و با نمایش لحظه به لحظه تعداد افراد در انتظار، مدیریت بهتری در پاسخگویی به تماس‌ها داشته و زمان انتظار تماس گیرندگان به شکل قابل توجهی نسبت به قبل کاهش می‌یابد.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز بیان کرد: با اختصاص دادن گوشی موبایل یا تبلت به پایگاه‌های اورژانس و ارسال آنلاین مأموریت و آدرس محل فوریت، از طریق اینترنت، زمان اعلام مأموریت کاهش می‌یابد و به این ترتیب، ثبت و نگهداری مستندات مأموریت‌های اورژانس به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

به گفته بابایی این امر موجبات ساماندهی آمار و اطلاعات و نیز بهره‌گیری به موقع و آنلاین از آمار را فراهم می‌کند؛ همچنین با ثبت آنلاین وضعیت بیمار در سامانه ،کل پروسه عملیات قابل مشاهده و نظارت پزشک مقیم مرکز بوده و دستورات لازم درمانی و هدایت بیمار به بیمارستان از طریق این سامانه انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: با بهره‌گیری از این امکان، این فرصت به دست می‌آید که با تکیه بر آمار صحیح و به موقع، برنامه‌های موثری در جهت بهبود خط مشی‌ها و ارتقاء کمی و کیفی خدمات تدوین و اجرا شود و بیش از پیش زمینه افزایش رضایت‌مندی دریافت‌کنندگان خدمات درمانی پیش بیمارستانی فراهم گردد.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز ادامه داد: آمبولانس‌های اورژانس به دستگاه GPS و پنل ثبت موقعیت مجهز شده‌اند و با دریافت مأموریت جدید، نزدیکترین آمبولانس آماده انجام ماموریت به آدرس موردنظر ارسال می‌شود و این امر در کاهش زمان اعلام مأموریت و رسیدن بر بالین بیمار موثر می‌باشد.

بابایی دیگر مزیت‌های سامانه نوین عملیاتی اورژانس ۱۱۵ را وجود داشبوردهای مدیریتی و کنترل کیفیت به صورت آنلاین خواند و گفت: این شرایط به‌گونه‌ای است که مدیر مرکز استان و تیم کنترل کیفیت، به صورت آنلاین، به آمار و اطلاعات ماموریت‌ها و موقعیت مکانی و زمانی آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ البرز دسترسی و نظارت داشته و در صورت لزوم، مداخله سریع خواهند داشت.

وی اضافه کرد: در صورت لزوم انتقال به مرکز درمانی، بیمارستان مقصد به صورت آنلاین قبل از انتقال بیمار به آن مرکز بوسیله لینک تعبیه شده در بخش تریاژ از وجود بیمار ، علت بیماری و شرایط بالینی وی مطلع شده و پرسنل اورژانس بیمارستان با فراهم کردن دارو و تجهیزات متناسب با نوع بیماری، آماده پذیرش بیمار خواهند بود.

رئیس فوریت‌های پزشکی استان البرز تصریح کرد: در پایان ماموریت قابلیت نظرسنجی آنلاین توسط بیمار و سوپروایزر اورژانس بیمارستان فراهم شده و در لحظه اتمام ماموریت، با ارسال پیامک به مرکز، مسئول شیفت اورژانس۱۱۵در‌خصوص کیفیت اقدامات درمانی انجام شده توسط تکنسین‌های اعزامی مطلع خواهد شد.

انتهای پیام/و/ف