به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از کرج، مهرزاد حمیدی، معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش پیش از ظهر امروز در آئین ارسال دومین کاروان توزیع اقلام و تجهیزات ورزشی و بهداشتی به مدارس البرز که در کانون امام علی (ع) کرج برگزار شد، حوزه زیستی و بدنی را پایه حوزه های دیگر دانست و گفت: ما گلادیاتور کنکور نمی خواهیم، انسانی می خواهیم که به عنوان یک شهروندان مفید بتواند امورات کشور را پیش ببرد. حافظه گلادیاتور محفوظاتی پس از کنکور از بین می رود.

معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه محصول و خروجی آموزش و پرورش باید یک انسان متواضع، متعادل، خردورز، موحد، دین دار، جمع گرا و دارای توانمندی ها و مهارت های اجتماعی و روانشناختی، سالم و بانشاط باشد، افزود: به همین دلیل است که نقش تربیت بدنی نقش حساسی است.

وی با بیان اینکه امروز تربیت بدنی یکی از ارکان نظام تعلیم و تربیت مترقی جهان است و می تواند ساحت زیستی و بدنی اجتماعی، اخلاقی، عبادی و زیبایی شناختی را پوشش دهد، اذعان کرد: در صورتی که دانش آموزان تکاپوهای فراورزشی و بازی های آموزنده را تجربه کنند، هنگام رفتن به مدرسه قدم هایشان تندتر از زمانی است که از مدرسه باز می گردند و در واقع انس آن ها با مدرسه افزایش می یابد.

حمیدی بیان کرد: تربیت بدنی در دپارتمان های معتبر جهان در دپارتمان تعلیم و تربیت قرار دارد؛ در چله اول انقلاب اسلامی اقدامات بزرگی در این حوزه انجام شد که یکی از آن ها ایجاد سه هزار و ۳۰۰ سالن ورزشی توسط آموزش و پرورش بود. ۳۳ هزار دبیر تربیت بدنی نیز که ۶۰۰ نفر از آن ها دکتر تربیت بدنی هستند نیز در فضای آموزشی مشغول به کار شدند.

وی با اشاره به وجود دانشکده های تربیت بدنی فراوان در کشور تصریح کرد: البرز یکی از استان هایی است که ارتباط میان حوزه ورزش و جوانان و آموزش و پرورش در آن از لحاظ طرح استعدادیابی تنگاتنگ است؛ تمام زیرساخت های لازم برای جهش در چله دوم انقلاب اسلامی فراهم است و محتوای علمی و نیروی انسانی نیز در اختیار داریم اما سیستم مناسبی وجود ندارد.

معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: ۱۴ میلیون دانش آموزی که ۱۲ سال در اختیار آموزش و پرورش هستند و ۳۳ هزار متخصص تربیت بدنی در سیستمی با این عظمت در کجای تقسیم کار ملی قرار دارند؟ نگاه سیستمی و کار تیم ملی و جشنواره ای کجای این سیستم قرار گرفته است؟ در چله دوم انقلاب انرژی چرخ دنده ها باید به یکدیگر متصل، متکی و منتقل شود.

حمیدی ادامه داد: در آن صورت است که ما در تربیت بدنی و ورزش می توانیم جزو ۱۰ کشور برتر جهان در تمامی رشته ها باشیم و مانند علوم هسته ای، سلول های بنیادین و صنایع نظامی جهش کنیم به شرطی که سیستم مناسبی ایجاد و یک کار ملی را تقسیم کنیم و هر کس تنها مشغول کار خود نباشد.

وی با تأکید بر اینکه والدین باید کودکان پیش دبستانی را با حرکت مأنوس کنند، عنوان کرد: اگر دانش آموزی که به کلاس اول می رود سواد نداشته باشد معلم خوشحال تر است و می داند باید چه کاری انجام دهد اما اگر وی معلول حرکتی باشد نمی توان کاری انجام داد؛ بنیاد سواد حرکتی در قلب مدرسه است. باید کودکان پیش دبستانی دو تا ۶ سال را با حرکت مأنوس کنیم تا دانش آموز، مدرسه، محله و ملتی فعال و باتحرک و کشوری با افتخار در صدر جهان داشته باشیم.

معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: تمام دانش آموزان ایرانی می توانند عضوی از تیم ملی باشند و لازمه این اتفاق، مربی خوب، آموزش مناسب و فعالیت مطلوب است. باید به بچه ها رسیدگی کنیم و در مغز کنکورزدگان راهبرانی که در نظام تعلیم و تربیت و مراکز تصمیم سازی تصمیم گیری می کنند بگوییم که کودک بی تحرک کودک کاملی نیست.

حمیدی با بیان اینکه امروز تربیت بدنی و سلامت یکی از ارکان پروژه مهر مدارس است، خاطرنشان کرد: چهار میلیارد تومان برای آماده سازی مدارس البرز و مسائل بهداشتی آن ها برای سال تحصیلی جدید صرف شده است. یک و نیم میلیارد تومان نیز از اعتبارات وزارت آموزش و پرورش و استانداری و خیرین و نوسازی برای کاروان تجهیزاتی که امروز اعزام می شود هزینه شده است.

وی مطرح کرد: دو سال است که این کاروان ها اعزام می شوند و پیش از این مدارس خودشان تجهیزات را تهیه می کردند؛ امسال ۳۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات وزارت آموزش و پرورش و استان ها به اعزام کاروان تجهیزات آموزشی و ورزشی به مدارس محروم و ابتدایی و واقع شده در حاشیه شهرها اختصاص پیدا کرده است.

معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش در پایان خبر داد: در نظر داریم سال جاری مسابقات ورزشی مناطق را البته در چند رشته به صورت پایلوت به میزبانی مدارس برگزار کنیم.

انتهای پیام/پ۲/ ۱۱۰۵/س/۴/ر