به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب مازندران؛ آب منبع حیات برای انسان و سایر جانداران است به طوریکه خداوند در قرآن منشاء تمام حیات را آب معرفی کرد ،این مایه بی بدیل الهی یکی از بزرگترین چالشهای قرن حاضر است که می تواند سرمنشاء بسیاری از تحولات مثبت و منفی جهان قرار گیرد .

در دهکده کوچک جهانی ، مخاطبان در دنیای اطلاعاتی و ارتباطی امروز بخش عظیم فرهنگ ارزش ها و هنجارهای جامعه خود و دیگر جوامع را از رسانه ها دریافت می کنند، رسانه ها در تنویر افکار عمومی و آگاهی بخشی در جامعه نقش اساسی دارند و اولویت ذهنی و حتی رفتاری ما را تعیین می کنند در همین راستا با توجه به اینکه متاسفانه یکی از معضلات اساسی در کشور ما مصرف گرایی مفرط است بر همین اساس رسانه ها با نهادینه کردن فرهنگ صحیح مصرف آب ، ارایه و معرفی روش های مناسب استفاده از منابع آب و ارتقای آگاهی عمومی و آموزش مصرف کنندگان می توانند در شکل گیری الگوی مطلوب در نگرشها و هنجارهای رفتاری مخاطبان تاثیر بسزایی داشته باشد.

یقینا برای عبور از بحران آب مردم نقش کلیدی دارند و رسانه ها به عنوان رکن چهارم مردمسالاری باید با داشتن دغدغه آب برای تغییر فرهنگ، نگرش ها با تدوین برنامه های جامع نقش اساسی ایفا کنند .

اصحاب رسانه به عنوان معماران فرهنگ جامعه نقش حیاتی در حساس سازی و پویاسازی جامعه دارند و یقینا غفلت از نقش رسانه ها ، برای تعمیم رهیافت های شناخته شده و علمی در جامعه، اطلاع رسانی و پویا سازی جوامع محلی در خصوص آب موجب به نتیجه نرسیدن تلاش های دستگاه های متولی می شود البته در این راستا نبود خبرنگاران حرفه ای و متخصص در حوزه آب در رسانه ها از نقاط ضعف رسانه های تاثیر گذار است بنابراین رسانه ها به خوبی نمی توانند مسائل مرتبط در این موضوع را به خوبی برسانند لذا ضروری است رسانه ها به این مهم توجه کنند و با تربیت خبرنگاران متخصص و حرفه ای در بخش آب، موضوعات این بخش را به سمتی هدایت کنند که بازخوردهای مناسب و بهتری را از جامعه مشاهده کرد.