به گزارش پایگاه خبری ربیع، مشاجرات و تخاصمات میان دو جبهه حق و باطل در قالب دو گفتمان و به صورت جنگ روانی همواره درجریان است. شکست و پیروزی هم به عنوان یک امر معمولی میان دو گروه دست به دست می گردد

در باره دو جبهه درگیر و بررسی تاریخ درگیری‌های دو جبهه، نکات مهمی قابل برداشت است که به آن اشاره می کنیم:

۱- پیروزی گروه اندک جبهه حق: در تاریخ بسیار شاهد بوده ایم که در اثر ایمان و استقامت، امدادهای غیبی موجب پیروزی جبهه حق شده است گرچه به ظاهر دارای عدّه و عُده کمی بوده است. «کمْ مِنْ فِئَهٍ قَلیلَهٍ غَلَبَتْ فِئَهً کثیرَهً بِإِذْنِ اللَّهِ وَ اللَّهُ مَعَ الصَّابِرینَ» (بقره:۲۴۹)

با نگاهی دقیق و عارفانه در می یابیم که جهان هستی و همه جنود الهی در خدمت جبهه حق اند.

۲-آرایش دو جبهه: همواره گروه های جنگ نرم جبهه باطل عبارت اند از: گروه های شیطانی وطاغوتی همچون: «الْمُرْجِفُونَ»[۱](احزاب: ۶۰) شایعه سازان و شایعه پراکنان که دشمن را بسیار قدرتمند معرفی و جبهه خودی را تضعیف می کنند. یهودیان تحریف گر، «مِنَ الَّذینَ هادُوا یحَرِّفُونَ الْکلِمَ عَنْ مَواضِعِهِ»(نساء:۴۶) و منافقان تزویرگر، کافران، مشرکان، گروه های ملأ و مترف، سرمایه داران و مستکبران و به طور مختصر: «الَّذِینَ ءَامَنُواْ یقَاتِلُونَ فی سَبِیلِ اللَّهِ وَ الَّذِینَ کفَرُواْ یقَاتِلُونَ فی سَبِیلِ الطَّغُوتِ». (نساء: ۷۶)

۳-پیروزی قطعی جبهه حق: با مقایسه دقیق این دو جبهه و همچنین با استناد به آیه شریفه:: «إِنَّ کیدَ الشَّیطَانِ کاَنَ ضَعِیفًا»(نساء: ۷۶) به راحتی می توان به این نتیجه رسید که در صورت ایمان و اعتقاد قوی مدافعان جبهه حق، پیروزی آن‌ها قطعی خواهد بود که بر اساس اعتقاد مؤمنان در آینده نیز چنین خواهد شد. «العاقبه للمتقین»(اعراف: ۱۲۸). دراین میان اگر پیروزی های ظاهری و مقطعی نسیب جبهه باطل می شود، به خاطر عدم توجه و عدم استفاده اکثریت از این امکانات جبهه حق است.

۴- پیروزی در شکست: یکی از شگفتی های دو جبهه در گیر این است که جبهه حق هیچ گاه مغلوب نمی شوند، چه در ظاهر پیروز شوند و چه شکست بخورند. «قُلْ هَلْ تَرَبَّصُونَ بِنا إِلاَّ إِحْدَی الْحُسْنَیینِ» (توبه:۵۲) بگو: «آیا درباره ما، جز یکی از دو نیکی را انتظار دارید؟! (: یا پیروزی یا شهادت) در جای دیگر در باره مؤمن آل فرعون اگرچه با شکنجه های بسیار به شهادت رسید؛ می فرماید: «فَوَقاهُ اللَّهُ سَیئاتِ ما مَکرُوا وَ حاقَ بِآلِ فِرْعَوْنَ سُوءُ الْعَذابِ» (غافر:۴۵) و خدا او رااز بدی‌های فریبکاری‌شان حفظ کرد، و بدی عذاب، خاندان فرعون را فرو گرفت[۲].

۵- شکست در پیروزی: جبهه باطل هیچ گاه پیروز نمی شوند، گرچه در ظاهر پیروز شوند؛ زیرا هرچه شرارت کنند ابتدا به خود آن‌ها بر می گردد. امیرمؤمنان علیه السلام در باره رهبران جبهه ناکثین فرمود: «…آری نسبت به خدا و رسول انصاف به خرج ندادند (به خاطر سه ویژگی که از خود نشان دادند) که هر سه ویژگی به خود آن‌ها بر می گردد. خداوند در قرآن می فرماید: ای مردم ستم شما به خودتان بر می گردد و می فرماید: کسی که پیمان بشکند علیه خود شکسته است. و می فرماید: حیله و مکر بد دامن اهلش را خواهد گرفت. (اینان، یاران جمل) برمن ستم کردند و بیعت و پیمان مرا شکستند و با من مکر نمودند»[۳].

۶-دوجبهه درگیر در زمان ما: امروزه، دو جبهه حق و باطل که رو در رو با هم در گیر هستند، عبارت اند از یک سو جبهه مقاومت. جبهه‌ای که متحد و منسجم اما مظلومانه و با امکانات اندک در مناطق مختلف جهان، یمن، بحرین، لبنان، سوریه، فلسطین، عراق، کشمیر وغیره با محورّیت جمهوری اسلامی در حال نبرد و ایثار و فداکاری در راه خدا هستند و از سوی دیگر فرعون ها و قارون های زمان، صهیونی است ها وکشورهای عضو ناتو که تا سال ۲۰۱۵ تعداد آن‌ها به ۲۹ کشور رسیده است، کشورهایی مانندآمریکا، کشورهای اروپایی و مزدورانشان در منطقه و همچنین مزدوران و حامیان آن‌ها در داخل که در راه شیطان و طاغوت می جنگند.

۷- وظیفه ما: دو جبهه حق و باطل و به ویژه دشمن را باید به خوبی شناخت و به جبهه حق پیوست و جهاد کبیر را سرلوحه زندگی قرار داد.

۸- بی تفاوتی ممنوع: به طور کلی جبهه سومی در کنار جبهه حق وباطل وجود ندارد. جبهه بی تفاوت ها یا بی طرف‌ها همان جبهه باطل است.

۹- صبر در شرایط سخت: ثبات قدم و استمرار در دفاع از جبهه حق به ویژه در شرایط بحرانی معیار سنجش و ارزش است نه در شرایط معمولی و عادی.

۱۰-اعتقاد قلبی به ظهور کامل حق و نابودی مطلق جبهه باطل در آخرالزمان به دست منجی نهایی بشریت حضرت مهدی علیه السلام.

 

[۱] – مرجفون” از ماده” ارجاف” به معنی اشاعه اباطیل به منظور غمگین‌ساختن دیگران است، و اصل” ارجاف” به معنی اضطراب و تزلزل است، و از آنجا که شایعات باطل ایجاد اضطراب عمومی می‌کند این واژه به آن اطلاق شده است.

[۲] – تفسیر نور الثقلین ج ۴ ص ۵۲۱   فی محاسن البرقی عنه عن أبیه عن علی بن النعمان عن أیوب بن الحر عن أبی عبد الله علیه السلام فی قول الله: «فَوَقاهُ اللَّهُ سَیئاتِ ما مَکرُوا» قال: «اما لقد سطوا علیه و قتلوه و لکن أ تدرون ما وقاه، وقاه ان یفتنوه فی دینه» به او حمله کرده و او را به قتل رساندند اما آیا می دانید معنای این که خداوند او را حفظ کردش چیست؟ یعنی از این که در دینش او را گمراه کنند او را حفظ کرد.

[۳] – نهج‌السعادهفی‌مستدرک‌نهج‌البلاغه، ج ۵ ص ۲۰۱