به گزارش پایگاه خبری ربیع، شهرداری  و متولیان امور نباید کمیسیون ماده صد را به منزله ی در آمد زایی صرف نگاه کرده و لازم است توجه ویژه و همه جانبه به تخلفات ساخت و ساز توسط همه ی مسولین ذیربط منظور گردد.

?خزانه دار شورای اسلامی شهر کاشان گفت: باید همه بدانند که شکل کار کمیسیون ماده صد شهرداری این نیست که هر کسی هر کاری می خواهد انجام دهد و جریمه شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر کاشان، مجید شمس، در هفتاد و هفتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کاشان مورخ ۲۹/۱۰/۹۷، با دستور  موضوع ارائه گزارش عملکرد مدیر منطقه چهار شهرداری کاشان گفت: لازم است تشکر و امتنان خود را از مدیریت محترم منطقه ۴ که از نیروهای فنی ، ترافیکی و توانمند مدیریتی و با سابقه ی خوب در شهرداری میباشد و همچنین نیروهای خدوم و زحمتکش این منطقه را اعلام و ابراز نمائیم ،افزود شهرداری منطقه چهار  از مناطق خاص، برخوردار و ویژه کاشان با اکثریت معابر و وسعت شهری در بافت جدید و نوساز و نیز خ  امیرکبیر به عنوان خیابان اصلی تا باغ فین با جایگاه ویژه  گردشگری کاشان و نیز منطقه ی پر تراکم مسکن مهر که برای خود دارای شرایط خاص خودش میباشد .

 وی اضافه کرد ، بخشی از این منطقه را نیز بافت قدیمی و محروم  فین کوچک و بزرگ و مناطق حاشیه ای  دانست و گفت: مردم این قسمت ها که در بافت تاریخی محلی و کوچه های کم عرض و قدیمی و با کمترین امکانات سکونت دارند نیازمند توجه بهتر و بیشتر که حقا کمتر عنایت به ایشان شده است، میباشند .

به گفته وی، اجرای طرح تعریض و کامل محور امیر کبیر که قریب سی سال است در دستور کار و برنامه کاری شهردارهای  متعدد قرار داشته و هم اکنون هم  با بر آورد انجام شده جدید نیازمند سیصد میلیارد تومان  هزینه برای آزاد سازی محور میباشد ، همت همگانی و ملی و مشارکت سرمایه گذاری و مساعدت مالکین عزیز را در بر داشته و کار ساده و معمولی نمیباشد .

این عضو شورای اسلامی شهر کاشان, با تاکید بر اینکه طرح تفصیلی محور میدان نعنا تا مسجد جامع  فین را از ابتدا برابر حجم ترافیکی و حتی بافت تردد محلی  کم دیده است گفت: علی رغم آنکه پس از ایجاد  دسترسی مسکن مهر با ورود به بلوار شهید کشمشی بار ترافیکی این مسیر را کاهش خواهد داد، تعریض  فعلی و برابر طرح مصوب این معبر و تسریع در آزادسازی را باید با  یک برنامه جدی و حد اکثر دو ساله با حضور ، مشارکت و هماهنگی معتدمین و مالکین محلی در دستور کار شهرداری قرار گرفته تا این گره ترافیکی که واقعا برای ساکنین منطقه مشکلاتی را ایجاد کرده ، باز شود.

وی، در ادامه با اشاره به بعضی ساخت و سازها که با پرداخت جریمه به کمیسیون ماده صد کار خود را ادامه داده و در صحن شورا مطرح شد ، گفت:  برابر اخباری که حتی در فضای مجازی هم آمده است ،در لواسان تهران نیز بر اساس همین عملکرد  کمیسیون ماده صد برای آقازاده ها و دامادها چه مجوزهایی که داده نشد و بعد نیز  همه در شورا و شهرداری زیر سوال رفته اند.

شمس ، با اظهار تأسف از اینکه وقتی از شروع کار در بخش  فوندانسیون بنای ساختمان ریخته شده، طبقات بالا رفت و گاها مالک در آن سکنی گرفته  ، آنگاه پرونده به کمیسیون ماده صد ارجاع می شود و صرفا  اگر در تعریض معبر نبوده و استحکام بنا داشته باشد و اصول سه گانه ماده صد را رعایت نموده باشد منجر به پرداخت جریمه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه آن بخش از  احکام  کمیسیون ماده صد شهرداری هم که تخریب آن  اعلام میگردد در اجرا با مشکلات قانونی مواجه و هم اکنون  حد اقل قریب به چهار صد پرونده  حکم تخریب داریم که به همین دلایل ضعف در اجرا و عدم مساعت مسئولین قضایی ، انتظامی و شهرداری از اجرای جدی آن باز مانده است و لازم در این خصوص تمهیدات آنی و جدی اتخاذ گردد .

?ایشان همچنین در پاسخ به  اظهارات بعضی از اعضای  محترم شورا در خصوص چگونگی طرح آذرپارک که هم اکنون در حال اجرا میباشد گفت :  اولا در قرار داد جدید  ادامه ی این طرح که بخشی از آن در دوره ی چهارم شورا اجرا گردید و نتیجه ی خوبی هم داشت ،با شرکت آذر پاد منعقد گردیده و فعلا قرار است مرحله ی اول آن در خیابانهای ملا محسن (ره) آیت الله  کاشانی و خیابان امام خمینی (ه)اجرا گردد، اضافه کردند این طرح بر اساس تبصره یک ماده ۱۵ قانون راهنمایی و رانندگی که مصوبه دارد  و کاملا قانونی میباشد و در شورای ترافیک شهرستان نیز تصویب گردیده است ، سه ماه قبل توسط لایحه ای از سوی شهرداری به شورا ارسال که با دستور رئیس شورا در کمیسون اقتصادی با حضور متولیان و کارشناسان مربوطه بررسی و پس از تصویب کمیسیون در صحن علنی هم تایید و مصوب گردیده و پس از طی مراحل قانونی برای اجرا به شهرداری ارسال شده و معاونت ترافیکی شهرداری هم  با نظارت دقیق در پیش زمینه ی اجرا با پیمانکار ومجری و اطلاع رسانی از طریق نصب بنر های متعدد در سطح شهر و بویزه معابر در حال اجرا و اعلام در برنامه های کاری  شهرداری سعی در اجرای خوب آن  را دارند ، حال اینجا و به این صورت طرح موضوع در صحن علنی شورا پسندیده نیست و به نظر میرسد، اگر هم تذکر و یا نارضایتی مردمی که البته رضایتمندی بیش از ان هم به ما اعلام شده است ، وجود دارد ،بهتر است  از متولیان امر  و شهردار محترم در جلسه ویژه ای دعوت و  به آن اشکالات  پرداخته گردد، اضافه کرد: بر اساس کارشناسی و ارزیابی بعمل امده از چگونگی اجرای طرح قبلی بیش از ۷۰ درصد از وسایط نقلیه مشمول پارک همان نیم ساعت اولیه که رایگان میباشد  بوده اند و آن ۳۰ درصد باقیمانده میانگین پارک دو تا سه ساعته را بیش نداشته اند .

?رئیس کمیسون فرهنگی و اجتماعی شورا افزود بطور کلی هدف اصلی این طرح هیچ مبحث در آمدی نداشته  و صرفا تسهیل و راون سازی پارک عمومی و بهینه سازی فرهنگ مشارکت در بهبود ترافیک شهری را داشته که بعنوان مثال اگر شخصی قرار است بیش از شش ،هفت ساعت اتومبیل خود را در مکانی پارک کند با اجرای این طرح از اوردن خودرو خودداری و از وسایط نقلیه عمومی استفاده نماید . لذا لازم است متولیان در اجرای بهتر و اطلاع رسانی مردم عزیز کوشاتر و با ارتباط با کسبه و ساکنین خیابانها و مشارکت ایشان به مثل بسیاری از شهرهای کلان و بزرگ استان و کشور شاهد اجرای دقیق و خوب این طرح نیز باشیم .