به گزارش پایگاه خبری ربیع، چند سالی است که بازار تلفن های هوشمند در اختیار دو رقیب اصلی یعنی سامسونگ و اپل قرار داشته، و این دو کمپانی معمولاً بیش از ۹۰ درصد سود حاصل از بازار مذکور را به خانه می برند.

البته در این بین اپل همواره بیشترین سود را با اختلاف زیاد کسب کرده که اکنون به گزارش مؤسسه تحلیلی «Strategy Analytics» در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷، روند مورد بحث ادامه داشته اما کمپانی کره ای توانسته فاصله خود را با رقیب آمریکایی به طرز قابل توجهی کاهش دهد.

سامسونگ طی دو سال اختلاف سهم سود خود با اپل را ۱۸.۸ درصد کاهش داده است

بنا بر آمار و ارقام موجود، شرکت سامسونگ توانسته در مجموع ۲۱.۸ درصد از کل سود عملیاتی بازار موبایل در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ را از آن خود کند که در مقابل سود عملیاتی ۶۹.۹ درصدی اپل، اختلاف ۴۸.۱ درصدی را نشان می دهد. البته باید در نظر داشت که این رقم دو سال پیش در حدود ۶۶.۹ درصد بود که نشان دهنده روند رو به رشد کره ای ها در کسب سود از بازار تلفن های هوشمند است.

جالب است بدانید که در همین مدت اپل تنها ۳۲ درصد از کل درآمد بازار را در اختیار داشته که نسبت به سهم ۲۳.۱ درصدی سامسونگ، کمتر از ۹ درصد اختلاف دارد؛ این موضوع نشانگر حاشیه سود بسیار بالای محصولات اپل در مقابل تولیدات سامسونگ است.

در کنار اختلاف درآمد و سود، تفاوت حجم محصولات عرضه شده به بازار نیز بسیار جالب توجه است چرا که در این بخش سامسونگ با تأمین ۲۱.۲ درصد از کل تلفن های هوشمند دنیا، رهبر بازار بوده و اپل با ۱۱.۴ درصد در رده دوم قرار دارد.

گفتنی است اختلافات آماری مورد اشاره، ناشی از تفاوت رویکرد دو شرکت به بازار است که سامسونگ با سیاست تولید محصول برای تمام اقشار، در بخش محصولات میان رده و اقتصادی کمترین حاشیه سود را دارد اما اپل با ارائه مدل های محدود اما گران قیمت، با توجه به محبوبیت برند پرسودترین کمپانی تولیدکننده تلفن هوشمند در دنیا محسوب می شود.

 

دیجیاتو/۲۲۵