به گزارش پایگاه خبری ربیع، محمد حسین صفاری در گفتگوی اختصاصی با ربیع افزود: بیمه های پایه مطابق قانون مصوب مجلس و نیز در جهت افزایش سطح دسترسی مردم به خدمات بهداشتی درمانی با کیفیت مناسب و قیمت ارزان، تلاش در جهت عقد قرارداد با کلیه مراکز ارائه دهنده خدمات درمانی دارند و این توسعه و عمق بخشی به خدمات بیمه سلامت، افزایش رضایتمندی مردم را در پی داشته است. وی بیان داشت: البته افزایش هزینه های بیمه سلامت به علت رشد سالانه تعرفه های خدمات پزشکی بوده و در چارچوب قوانین مصوب مجلس صورت گرفته است.

وی تصریح کرد:حمایت ویژه از بیماران مبتلا به ۱۰۷ بیماری خاص و صعب‌العلاج و رایگان شدن هزینه بستری و درمان ۱۵ بیماری در مراکز درمانی دولتی و نیز بستری و درمان رایگان کودکان بیمار زیر هفت سال در بیمارستان های دولتی از جمله مهمترین اقدامات حمایتی بوده است که به دور از نگاه انتفاعی و بر اساس قوانین ابلاغی مجلس شورای اسلامی و هیئت دولت توسط سازمان بیمه سلامت در حال اجراست و موجب افزایش چند برابری سطح رضایتمندی مردم شده است.وی ادامه داد: خوشبختانه نسخه نویسی الکترونیک یکی از مهمترین اقدامات تحولی و زیرساختی در حوزه بهداشت ودرمان استان بود و در حال حاضر ۹۸درصد نسخه های صادر شده در بیمه سلامت الکترونیکی است و دو درصد نیمه الکترونیک صادر می شود.

مدیر کل بیمه سلامت استان افزود: مفتخریم اعلام کنیم که در شرایط قطعی برق،اینترنت و سامانه ها خدمت رسانی به بیمه شدگان دچار وقفه نشده است.

زهرا زرفشانی