به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایمنا، علیرضا صلواتی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهارکرد: در حال حاضر، ۱۳۶ پارکینگ در سطح شهر اصفهان وجود دارد که ۴۲ پارکینگ متعلق به مدیریت شهری و مابقی در اختیار بخش خصوصی است.

وی افزود: ۲۱ هزار فضای پارک در پارکینگ‌های شهر اصفهان وجود دارد که ۱۴ هزار واحد آن یعنی حدود ۷۰ درصد در اختیار مدیریت شهری بوده و در حال خدمت‌رسانی به شهروندان است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه تلاش شهرداری ارتقاء کیفیت پارکینگ‌های سطح شهر است، تصریح کرد: علی‌رغم اینکه طی سال‌های گذشته نارضایتی‌هایی از سوی شهروندان در خصوص دریافت اضافه وجه در پارکینگ‌ها و سایر مسایل وجود داشت با ارتقاء کیفیت پارکینگ‌های سطح شهر خوشبختانه میزان شکایات به کمتر از تعداد انگشتان دست رسیده و این موفقیت بزرگی است که شاهد افزایش رضایتمندی شهروندان از پارکینگ های سطح شهر هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر در پارکینگ‌های متعلق به شهر اصفهان پرداخت نقدی نداریم و پرداخت کرایه تنها با استفاده از اصفهان کارت و یا با سایر کارت های شبکه شتاب انجام می‌شود.

صلواتی با بیان اینکه خدمات ارایه شده در پارکینگ های متعلق به شهرداری اصفهان از جمله آسانسور، نور، روشنایی، سرویس های بهداشتی و رنگ آمیزی در سطح بسیار مطلوب است، گفت: شهرداری اصفهان سالانه یک میلیارد تومان هزینه می‌کند تا خدمات پارکینگ‌ها و زیرساخت‌های خدماتی آنها بهبود یابد، همین بهبود باعث افزایش ۹۰ درصدی رضایتمندی شهروندان شده است.

وی خاطرنشان کرد: در ایام پایانی سال با توجه به افزایش حجم سفرهای درون شهری شهروندان، ساعات کار پارکینگ‌های محدوده مرکزی شهر تا ساعت ۲۴ افزایش یافته و در ایام نوروز نیز فعالیت آنها به صورت شبانه روزی خواهد بود.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه سال آینده چند پارکینگ در محدوده طرح زوج و فرد در نظر گرفته می شود، گفت: شهروندان برای مشارکت در کاهش آلودگی هوا و ترافیک سطح شهر می توانند خودروهای خود را در پارکینگ های مجاور پایانه های صفه و کاوه، شهرک قدس در خیابان امام خمینی، میدان ۲۵ آبان، میدان شهدا و چهارراه تختی پارک و ادامه سفر خود را با قطار شهری انجام دهند.

وی تاکید کرد: اگر شهروندان انتقاد یا شکایتی از رفتار کارکنان و یا کیفیت ارایه خدمات در پارکینگ‌های سطح شهر دارند می‌توانند مراتب را از طریق شماره ۱۳۷ شهرداری یا سامانه ۳۰۰۰۳۷۱۳۷ اطلاع رسانی کنند تا در اسرع زمان رسیدگی لازم انجام شود.