به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایسنا به نقل از روابطعمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاعرسانی، محمد سلطانیفر در چهارمین جشنواره تبلیغات ایران با اشاره به وظایف حوزه تبلیغات و سیاستهای معاونت مطبوعاتی اظهار کرد: تبلیغات و رسانه جزء لاینفک هم هستند و داشتن نگاه درآمدی به این حوزه امری ذاتی است. این موضوع هم برای ما مهم است و هم به حوزه های صنعتی کمک میکند.
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به «زیبایی در تبلیغات و تبلیغاتِ زیبا» به عنوان نکات مهم و موثر حوزه تبلیغات اشاره کرد و با بیان اینکه ثبات در هر حوزه ای با تبلیغات رابطه مستقیم دارد، گفت: در معاونت مطبوعاتی هم تحقیقاتی در این زمینه انجام دادیم. تبلیغات در هر کشوری که ثبات بیشتری در همه زمینههای توسعه داشته باشد، حجیمتر و بارزتر است. به همین دلیل باید نگاه ویژه ای به این رابطه داشته باشیم.
سلطانیفر افزود: در حوزه اطلاع رسانی تبلیغات، اصل صداقت و صحت موثر است نه تبلیغات کاذب و دروغین، به گونه ای که امروز اثر بخشی برخی تبلیغات ۶۰ ساله را می بینیم که هنوز هم با همان بستهبندی و پکیج قدیمی ادامهدار هستند. رمز موفقیت این تبلیغات صداقت و صحت است و با این عنوان هویتدار شدهاند.
معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت و تاثیر جریان دسترسی آزاد به اطلاعات در عرصه تبلیغاتی، اظهار کرد: اگر در این جریان، اعتماد مردم از دست برود تشکیلات تبلیغاتی هم از بین رفته و نبود اطلاعات درست تبلیغاتی به تمام صنعت تبلیغات خدشه وارد میکند. بنابراین لازم است در این زمینه نگاه جدی داشته باشید.
سلطانیفر در ادامه از تاسیس اتحادیه کانونهای تبلیغاتی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این مهمترین رویدادی است که در زمینه تبلیغات ایجاد شده است. معتقدم دامنه دخالت دولت در امور مربوط به کانونهای تبلیغاتی باید کم شود و اصرار برای ایجاد اتحادیه کانونهای تبلیغاتی برای همین است. ما میتوانیم با آموزش به نهادهای خصوصی و توانمند کردن آن ها موضوع صدور مجوز را نیز به آن ها واگذار کنیم. این رقابت باعث افزایش کیفیت عرصه تبلیغات میشود.
سلطانیفر با بیان اینکه عرصه تبلیغات در ایران نیازمند پوست اندازی است، گفت: بسیاری از نگاههای ما در کانونهای تبلیغاتی معطوف به گذشته و تبلیغات سنتی است. دنیا به سرعت از این مرحله عبور کرده و بر تبلیغات مبتنی بر وب، شبکههای اجتماعی و دیجیتال متمرکز شده است. اگر در این فضا رشد و پیشرفت نکنیم در فضای بیرون و داخل باختهایم.
معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گریزی به قانون تبلیغات زد و از رایزنی با مجلس شورای اسلامی برای اصلاح قانون تبلیغات در ایران خبر داد.
او همچنین به ظرفیتهای گسترده شبکههای اجتماعی و دیجیتال برای تبلیغات اشاره و آماری از فعالیت کاربران در هر دقیقه در برخی شبکهها و فضاهای تحت وب ارائه کرد و گفت: امروزه در هر دقیقه در شبکه اجتماعی فیس بوک ۹۷۳ هزار لاگین شکل میگیرد، ۳.۷ میلیون سرچ در گوگل انجام میشود. ۲۶۶ ساعت فیلم در نتفیکس مشاهده میشود. ۳۸ میلیون پیام در واتس آپ تبادل میشود. ۴۸۱ هزار توئیت ارسال شده و ۱۷۸ میلیون ایمیل ارسال میشود. ۴.۳ میلیون فیلم در یوتیوپ دیده میشود. این همه فضای گسترده تبلیغات وجود دارد و ما به عنوان دولت باید تسهیل گر، حامی تبلیغات در این عرصه باشیم.
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تاثیر تبلیغات در حمایت و صادرات کالای ایرانی افزود: در فضای تحریم ما میتوانیم به شرایط سخت فعلی، به چشم فرصت نگاه کنیم و برای تبلیغ و معرفی کالای ایرانی به دنیا از آن بهره ببریم.
در پایان این مراسم ضمن تجلیل از احمد روستا و ابراهیم حقیقی بهعنوان دو چهره ماندگار تبلیغات کشور، از برگزیدگان چهارمین جشنواره تبلیغات ایران تقدیر بهعمل آمد. در این دوره، از مجموع آثاری که در ۱۶ شاخه مختلف به دبیرخانه جشنواره ارسال شده، ۳۵۰ اثر داوری شد که پس از ارزیابیها ۴۵ اثر بهعنوان آثار برگزیده این جشنواره انتخاب و معرفی شدند.
انتهای پیام/