به گزارش پایگاه خبری ربیع، آخرین دورهمی گروه موسیقی مانوش به سرپرستی محمّدامین فردوسی با همکاری انجمن ادبی مجموعه فرهنگی منتظران نور اصفهان و با حضور میزبان محترم برنامه جناب آقای دکتر تاجیک، سرکار خانم مهندس وجیهه کشاورز، سرکار خانم رها گلشاهی مجری، دوبلور، همخوان و دکلماتور توانمند استان اصفهان، جناب آقای دکتر توکلی مدرس و استاد دانشگاه و جمعی از فرهیختگان و هنرمندان در باغ دلگشا واقع در پارک جنگلی ناژوان اصفهان و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد.

کرونا، ابتکار عمل را از گروه موسیقی مانوش گرفته است!

محمّدامین فردوسی شاعر، ترانه سرا، دکلماتور، خواننده و سرپرست گروه موسیقی مانوش ضمن تشکر از حضور اعضای محترم گروه به خصوص بزرگوارانی که از شهرستان های اطراف تشریف آوردند و قدردانی ویژه از جناب آقای دکتر تاجیک، سرکار خانم مهندس وجیهه کشاورز، جناب آقای دکتر توکلی، سرکار خانم رها گلشاهی و جناب آقای رادمهر، گفت: متاسفانه کرونا، ابتکار عمل را از فعالیت های گروه گرفته است به طوری که ما در سال ٩٩، تنها توانستیم سه جلسه برگزار کنیم. فردوسی خاطر نشان کرد: در صورتی که شرایط کرونایی وجود نداشت، اولین آلبوم این گروه موسیقی مدت ها پیش منتشر شده بود. وی ابراز امیدواری کرد که این گروه موسیقی بتواند با بهتر شدن شرایط در سال آینده به شکل منسجم تری فعالیت کند.

اهدای کتاب «یک هزار گلستان تعالی خانواده» نوشته ی دکتر اصغر توکلی به حاضرین در برنامه توسط ایشان

دکتر توکلی مدرس، استاد دانشگاه و مشاور خانواده در ابتدای سخنان خود با اشاره به این نکته که جایگاه و شأن و منزلت هنرمندان همواره غیر قابل توصیف است، گفت: لذت بخش ترین زمان زندگی، لحظاتی است که در کنار هنرمندان هستیم. وی افزود: خالق بودن یکی از بزرگ ترین صفات پروردگار است و خداوند این صفت را در وجود تک تک هنرمندان ایجاد کرده است. دکتر توکلی ادامه داد: به همین دلیل است که بعد از خداوند و در هر جایی که هنرمندان را می بینیم با کمال احترام در برابر ایشان سر تعظیم فرود می آوریم.
گفتنی است دکتر توکلی در ادامه ی برنامه نکاتی را پیرامون زندگی مبذول داشت که با استقبال حضار همراه بود. وی تعبیر زیبایی از واژه ی پنج حرفی زندگی داشت و هر کدام از این حروف را به تفصیل شرح داد که در ادامه اشاره ای کوتاه به آن خواهیم داشت:

«ز»: زنده بودن
زنده بودن نه به معنای خوردن، آشامیدن، خوابیدن و… بلکه به این معنا که ما روز به روز تعالی پیدا کنیم و به سمت دایره ی انسانیت حرکت کنیم.

«ن»: ناجی بودن
ناجی بودن به این مفهوم که نخست ناجی نفس، روح و جسم خود باشیم تا بتوانیم ناجی دیگران نیز باشیم به عبارت دیگر اگر سلامت جسم و روح و روان خود را حفظ نکنیم نمی توانیم نسبت به این مهم در قبال دیگران جامه ی عمل بپوشانیم.

«د»: درایت
اگر درایت داشته باشیم، در هیچ کجا شکست نمی خوریم چرا که انسان با درایت همواره در حال تفکر و اندیشه است.

«گ»: گذشت
گذشت به انسان اندیشه ی مثبت می دهد و راه او را به سمت تعالی هموار می کند.

«ی»: یاد خدا بودن
یاد خدا بودن صفت بخشندگی خداوند را فزونی می بخشد.

لازم به ذکر است دکتر توکلی در پایان صحبت های خود با انتقاد از کاهش سرانه ی مطالعه در جامعه، حاضرین را به مطالعه تشویق و ترغیب کرد و در نهایت کتاب «یک هزار گلستان تعالی خانواده» نوشته ی خود را که اخیرا به چاپ پنجم رسیده است به حضار محترم اهدا کرد.

همچنین هنرمندان محترم و نوازندگان گرامی در ادامه به تک نوازی، آواز و تصنیف خوانی پرداختند.

اسامی اعضای محترم گروه موسیقی مانوش در آخرین دورهمی سال ١٣٩٩ به شرح زیر است:

محمدرضا رادمهر – همخوان

علی رادمهر – همخوان

مجتبی سورانی – مدرس و استاد سنتور

فرشید جلالی – نی و ترومپت

محمد انصاری پور – نوازنده دف، تنبک و کاخن

محمود صالح ریاحی – تنبک

سید محسن یزدانی کچویی – مدرس و استاد آواز

رها گلشاهی – دکلماتور و همخوان

وجیهه کشاورز – همخوان

ستایش سلمانی – دف

زهرا غلامپور – دف

تینا صالحی – شاعر و نوازنده دف

ناهید رفیعی – همخوان