به گزارش پایگاه خبری ربیع به نقل از روابط عمومی استانداری، احمد حسین زادگان، استاندار مازندران در جلسه ستاد استانی کرونا با اشاره به مصوبات جدید این ستاد گفت: تعطیلی تالارها در شهرهای وضعیت قرمز و یا عدم برگزاری امتحانات به صورت حضوری در این شهرها از جمله مصوبات جلسه امروز است.

وی افزود: تالارهایی که در شهرهای وضعیت قرمز تعطیل می شوند در صورت بازگشت اوضاع به حالت عادی، بازگشایی خواهد شد.

استاندار مازندران بیان کرد: کلیه پروتکل ها و دستورالعمل های شهرستان های وضعیت قرمز و نارنجی در بخش های مختلف حوزه اقتصادی مثل اصناف، کارخانه ها و شرکت ها و بخش های اجتماعی مثل مراکز سالمندان و توانبخشی های معلولین و همچنین سایر بخش های اجتماعی، ابلاغ می شود.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه های متولی اقدامات نظارتی را با شدت و حدت بیشتری انجام دهند، اظهار داشت: طبیعتا با افرادی که سهل انگاری می کنند در حفظ سلامت خود و تهدیدی می باشند برای دیگر شهروندان برخورد قانونی می شود.

حسین زادگان در خصوص وضعیت شهرستان های قرمز، عنوان داشت: براساس آمار در حال حاضر آمل، بابل، بهشهر، نوشهر و فریدونکنار متاسفانه در وضعیت قرمز قرار دارند که البته این نوسان دارد ممکن است طی روز های آتی به وضعیت نارنجی در بیایند و یا شهرستان های که وضعیت نارنجی دارند قرمز شوند و این بستگی به میزان رعایت مردم دارد.

وی گفت: بر اساس کار کارشناسی صورت گرفته تقریبا به این نتیجه رسیدیم، منشا درگیری افراد جدید به بیماری، بازار و مراودات و عدم رعایت فاصله اجتماعی می باشد.

مقام عالی دولت در استان خطاب به اصناف و بازاریان اذعان داشت: انتظار دارم که مثل گذشته کمک کنید و دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی را همواره مد نظر داشته باشید.

وی یادآور شد: از مردم تقاضا می کنم هم خودشان رعایت کنند و هم به افرادی که در جامعه با آنها سروکار دارند، نکات بهداشتی را متذکرشوند.