به گزارش پایگاه خبری ربیع دکتر جواد واثقی امیری رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با عرض خیرمقدم و تشکر و قدردانی از حضور خبرنگاران و با تبریک دهه کرامت به ارائه گزارشی از عملکرد دانشگاه پرداخت و گفت: نخستین اقدام بعد از قبول مسئولیت، تدوین برنامه راهبردی دانشگاه بود که در آن اهدافی از قبیل قرارگیری در جمع دانشگاه های برتر کشور و دنیا، توسعه دیپلماسی علمی و برقراری ارتباط با مراکز معتبر علمی و پژوهشی، مشارکت در انجام طرح های بزرگ ملی و بین المللی، بین المللی سازی دانشگاه با جذب دانشجویان خارجی، جلب مشارکت های مردمی در راستای توسعه دانشگاه و مشارکت در حل مسایل و مشکلات جامعه در نظر گرفته شد.

دکتر واثقی امیری افزود: برای دستیابی به اهداف مذکور مأموریت هایی برای دانشگاه تعریف شده است که عبارت اند از: اصلاح ساختار حوزه های مختلف مانند روابط بین الملل، حوزه پژوهشی و ارتباط با صنعت، ورود به نظام های رتبه بندی معتبر دنیا، تدوین شیوه نامه هایی در راستای اهداف دانشگاه در حوزه های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و …، توسعه فرصت های مطالعاتی، توسعه و افزایش انعقاد تفاهم نامه با مراکز معتبر علمی داخل و خارج از کشور و …

رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: ماحصل این برنامه راهبردی، قرار گیری دانشگاه در بین دانشگاه های معتبر جهان بر اساس نظام های رتبه بندی تایمز، شانگهای، سایماگو و…، مشارکت در طرح های بین المللی مانند اراسموس با حضور کشورهای اروپایی، مشارکت بیشتر در طرح های ملی بخصوص در صنعت برق و دفاعی، دریافت بیش از ۱۰۰ تقاضای دانشجوی خارجی برای تحصیل در این دانشگاه، درخواست فرصت مطالعاتی دانشجویان اروپایی، قرارگیری در لیست ۱۰ دانشگاه معتبر ایرانی مورد تأیید وزارت علوم عراق و … است.

واثقی دعوت و اعزام عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی نوشیروانی برای راه‌اندازی یکی از آزمایشگاه‌های مجهز دنیا با وجود کشورهای پیشرفته، را از افتخارات مهم دانشگاه برشمرد و گفت: دانشگاه نوشیروانی جزو معدود دانشگاه ایرانی است که مدارک ما توسط وزارت علوم عراق پذیرفته است.

وی افزود: تاکنون ۱۰۰ دانشجوی خارجی مقطع ارشد و دکتری دانشجوی متقاضی داشتیم که ۳۰ نفر پذیرفته شدند.

رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با اشاره به اقدامات انجام شده دانشگاه در زمان شیوع کرونا گفت: توسعه سریع سخت افزاری و نرم افزاری در اوایل شروع کرونا که ۴۰ درصد آموزش اعضا هیأت علمی درفضای مجازی به صورت آنلاین و آفلاین انجام شد و در سال جدید برای توسعه کلاس‌های مجازی ستادی تشکیل و ۱۰۰ درصد آموزش مجازی انجام شد و در حال حاضر نیز امتحانات مجازی برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: ۶۰ درصد کلاس‌های عملی دانشجویان برگزار شد و همچنین فعالیت حوزه پایان نامه و رساله‌ها در حال برگزاری است.

وی اظهار داشت : تاکنون ۳۰ دانشجوی خارجی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری توانستند معیارهای علمی اعلام شده از سوی دانشگاه نوشیروانی بابل را کسب کنند و مجوز پذیرش در این دانشگاه را دریافت کنند.

واثقی بیان داشت : این دانشجویان خارجی از کشورهای همسایه ایران هستند که با توجه به درخشش علمی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در عرصه‌های بین المللی علاقه مند به تحصیل در این دانشگاه شدند.

وی گفت : هر دانشجوی خارجی که درخواست پذیرش داده و پذیرش آن مورد تایید قرار گرفته بعد از گذراندن یک دوره آموزشی زبان فارسی تحصیل خود را در دانشگاه نوشیروانی آغاز می کند.

وی درادامه افزود : هر چند کرونا در روند جذب دانشجویان خارجی کمی اخلال ایجاد کرد اما این امر موقتی است که با توجه به حجم بالای درخواست ها روند پذیرش دانشجویان به زودی آغاز خواهد شد.

رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت : دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برای بین المللی شدن تلاش های زیادی را انجام داده است و با اصلاح زیر ساخت‌ها خوشبختانه در سال‌های اخیر توانست در نظام رتبه بندی تایمز شانگهای و دیگر رتبه بندی های جهانی از جمله دانشگاه های برتر ایران به جهان شناخته شود که این امر مورد استقبال دانشجویان خارجی قرار گرفته است.

وی بیان داشت: برای مردم مازندران مایه خرسندی است که دانشجویان دانشگاه های اروپایی فرصت مطالعاتی ۳ ماهه خود را در دانشگاه نوشیروانی بابل سپری می کنند.
وی گفت : دانشگاه نوشیروانی بابل در حال حاضر به جایگاهی رسیده است که نسبت به حل مشکلات مردم مصمم است و این آمادگی کامل وجود دارد که در حوزه زباله و شیرابه، ترافیک، صنعت برق و محیط زیست مشکلات پیش روی مردم را حل کند.

رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ادامه داد: دانشمندان دانشگاه در ایام کرونا پرفروغ ظاهر شدند و با تولید الکل و ژل ضدعفونی کننده از یک طرف و دستگاه تب سنج و اکسیژن سنج از طرف دیگر سهم خود را برای شکست ویروس کرونا ادا کردند.

دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل دارای ۶ هزار دانشجو در ۶ دانشکده مهندسی شیمی، عمران، برق و کامپیوتر، مکانیک ، صنایع و دانشکده علوم پایه با ۴۰۰ کارمند و عضو هیات علمی می باشد.