به گزارش پایگاه خبری ربیع ، “جعفر احمدپور” در جلسه بررسی پروژه گازرسانی به روستاهای شهرستان ساری که با حضور معاون فرماندار ساری، بخشدار منطقه چهاردانگه و رئیس دفتر دکتر بابایی نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، بیان کرد: ۹۹.۲درصد خانوار شهری و روستایی شهرستان ساری از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

احمدپور، ۱۷۲ روستا از ۱۷۶ روستای بخش دودانگه ، چهاردانگه و کلیجان رستاق و میاندرود ساری را قابل گاز رسانی دانست و افزود: در حال حاضر ۱۳۹ روستای این مناطق گازدار بوده و پیمانکار در ۳۳ روستای دیگر این شهرستان در حال انجام عملیات اجرایی است.

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران افزود: پیش بینی بالغ بر ۱۵ هزار انشعاب و جذب ۱۸ هزار مشترک از اهداف کمّی در ارتقای شاخص های بهره مندی مردم از گاز طبیعی در مناطق روستایی ساری می باشد.

وی با بیان اینکه گازرسانی به روستاهای دور دست دودانگه و چهاردانگه به دلیل کوهستانی و صعب‌العبور بودن منطقه از طرح‌های مهم شرکت گاز استان طی چند سال گذشته بوده است، اظهار کرد: برای تحقق این مهم بیش از ۲۱۲ کیلومتر خط تغذیه، ۸۰۰ کیلومتر شبکه توزیع و ۳۹ ایستگاه گاز CGS ، TBS ، CPS اجرا و نصب شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: طی سال‌های اخیر در شهرستان‌ ساری، به ویژه در مناطق کمتر برخوردار و روستاهای محروم شاهد اجرای طرح‌های مهم و بزرگ گازرسانی بوده‌ایم که خوشبختانه به بخش مهمی از اهداف خود در این زمینه رسیده‌ و برنامه‌ها و فعالیت‌های باقیمانده خود را نیز همچنان با جدیت ادامه خواهیم داد.

احمدپور در ارتباط با آخرین وضعیت پروژه گازرسانی منطقه چهاردانگه ساری گفت: در حال حاضر پروژه ها متوقف نشده است مگر اینکه با اداره کل حمل و نقل و نگهداری راه‌ها دچار مشکل شویم.

وی در خصوص مشکل با اداره کل حمل و نقل و نگهداری راه‌ها ، افزود: این مجموعه معتقد است که عملیات لوله‌گذاری نباید در محدوده راه ایجاد شود در صورتی که در این محور بحث حریم جاده وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران یادآور شد: با توجه به ضوابط اداره راه یک طرف از محدوده این مسیر بالای کوه و در سمت مقابل داخل دره باید تاسیسات خودمان را ایجاد کنیم.

وی تصریح داشت: قانون رعایت حریم راه برای مسیرهای جلگه‌ای و کویری قابلیت اجرایی دارد، در مازندران و کوهپایه امکان رعایت حریم محورها وجود ندارد.

احمدپور با اعلام اینکه تا حدودی همکاری وجود دارد، خاطر نشان کرد: این موضوع قابل حل است.

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران یادآور شد: همه پروژه‌ها با تاخیر انجام می‌شود و اگر قرار است با توجه به مشکلاتی که اداره راه برای ما ایجاد می‌کند، تا حدودی با تاخیر در اجرای پروژه مواجه می‌شویم.

وی جمع کل اعتبارات هزینه شده برای ۱۷۶ روستا در بخش دودانگه ، چهاردانگه و کلیجان رستاق و میاندرود را ۲۳۰ میلیارد تومان دانست.

در ادامه “لطف ا… عباسی” معاون عمرانی فرمانداری ساری تصریح داشت: حرکت جهادی شرکت گاز در اجرای پروژه های گازرسانی و ارتقای کیفیت خدمات، طی سال های اخیر نمود قابل توجهی داشته و امید است با تلاش جمعی پرسنل خدوم شرکت، این حرکت آغازی برای آبادانی استان و رفاه هر چه بیشتر مردم عزیز این منطقه باشد.

وی با اشاره به رشد گازرسانی روستایی طی چند سال گذشته در شهرستان ساری، اظهار کرد: عملکرد جهادی کارکنان و پیمانکاران شرکت گاز مازندران، طی چند سال گذشته موجب شد تا عقب ماندگی چند دهه گذشته در یک بستر زمانی کوتاه جبران شود.