به گزارش پایگاه خبری ربیع،  مراسم گرامیداشت یاد و خاطره پدر مدرسه‌سازی ایران، مرحوم محمدرضا حافظی در اولین سالگرد در گذشت وی با حضور محسن حاجی میرزایی در همدان برگزار شد.

 

در مراسم کلنگ‌زنی مدرسه خیرساز زنده یاد «عبدالحسین زمانی» یاد و خاطره دکتر حافظی پدر مدرسه‌سازی ایران و رئیس سابق انجمن مدرسه‌سازی کشور با حضور وزیر آموزش و پرورش؛ معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، استاندار همدان، مدیرکل و معاونین و نیز جمعی از مسئولان استانی گرامی داشته شد.

 

مرحوم محمدرضا حافظی رئیس انجمن خیرین مدرسه‌ساز کشور بود که او را می‌توان از پیشگامان و خیرین در عرصه مدرسه‌سازی به شمار آورد که زندگی و سرمایه خود را سال‌ها در این عرصه به کار برد.

 

مرحوم حافظی در عرصه اجرایی نیز وارد میدان شد و جمع کثیری از خیرین مدرسه‌ساز را شناسایی و به این سمت و سو هدایت کرد.

 

گفنی است؛ مدرسه خیرساز زنده یاد «عبدالحسین زمانی» در ۱۴ کلاس و چهار طبقه در منطقه گلزار همدان در زیربنای ۲ هزار و ۵۵۵ متر مربع با اسکلت بتنی ساخته می‌شود و برای احداث این پروژه ۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که ۲.۵ میلیارد تومان توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان و ۲.۵ میلیارد تومان نیز توسط برادران زنده یاد عبدالحسین زمانی، این خیر نیک‌اندیش تأمین می‌شود.