به گزارش پایگاه خبری ربیع، دومین گردهمایی اهالی فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان آران و بیدگل همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و با حضور اهالی فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان در سالن همایش شهدای دولت فرمانداری آران و بیدگل برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل سعید ضابطی از دومین گردهمایی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان آران و بیدگل، همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی با همکاری مشترک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری و فرمانداری آران و بیدگل با حضور فرماندار، بخشدار، شورای اسلامی شهر، مسئول حوزه هنری و اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در سالن همایش های شهدای دولت این شهرستان خبر داد.
دکتر «اسماعیل بایبوردی» در دومین گردهمایی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان آران و بیدگل به نقش اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در کاهش آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: هنرمندان در مدیریت کاهش آسیب های اجتماعی، ترویج فرهنگ اسلامی و تعالی سبک زدگی ایرانی اسلامی نقش بسزایی دارند.
فرماندار شهرستان آران و بیدگل افزود: نقشی که هنرمندان در ایجاد تحرک اجتماعی، نشاط آفرینی و امیدآفرینی دارند بی بدیل است و هنر از جایگاه ویژه ای در جلوگیری از بروز ناهنجاری های اجتماعی برخوردار است.
بایبوردی با تاکید بر اینکه مقوله هنر باید به حوزه آسیب های اجتماعی همچون طلاق، اعتیاد، بی بندوباری، خشونت، فضای مجازی و غیره بیشتر بپردازد، افزود: زبان هنر، بسیار اثرگذار و گیراست و اثری که بر مخاطب دارد شاید چندین دانشگاه نتواند این اثرگذاری را داشته باشد.
فرماندار شهرستان آران و بیدگل با اشاره به ظرفیت بالای هنری در این شهرستان تصریح کرد: این شهرستان در زمینه های هنری از ضعف زیرساخت ها رنج می برد و لازمه توسعه هنر در شهرستان آران و بیدگل این است که زیرساخت ها اصلاح شود.
بایبوردی در ادامه با تاکید بر اینکه زمانی هنر تاثیرگذار است که سفارشی و دولت ساخته نباشد، گفت: هنر دولت ساخته، باعث بی ارادگی، بی انگیزگی و عدم خلاقیت می شود و نباید اجازه دهیم سایه دولت ها و قدرت ها بر هنر سنگینی کند. برنامه دولت، آشتی هنر با جامعه و مردم است و دنبال دخالت حداقلی و حمایت حداکثری از هنرمندان هستیم.
وی با اشاره به اینکه ارزش گذاری به هنر و هنرمندان نباید محدود به ایام خاص همچون دهه فجر شود، تصریح کرد: تشکیل بانک اطلاعات هنرمندان، تشکیل اتاق های فکر هنرمندان و راه اندازی هیئت های اندیشه ورز هنری می تواند در تقویت و توسعه حوزه های مختلف هنری در شهرستان اثرگذار باشد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل در دومین گردهمایی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان آران و بیدگل گفت: تأسیس بنیاد عام المنفعه حامیان فرهنگ و هنر شهرستان آران و بیدگل در ماه جاری کلید خورده و اعضای هیأت مؤسس و هیأت امناء آن مشخص شده است.
ضابطی مسئول کارگروه ستاد دهه فجر شهرستان آران و بیدگل افزود: این بنیاد از اسفندماه سال جاری شروع به فعالیت خواهد کرد و با تأسیس آن افق های خوبی پیش روی هنر و هنرمندان خواهد گشود.
ضابطی گفت: دو جشنواره محصولات بومی و محلی به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری آران و بیدگل در اسفند سال جاری و اردیبهشت ماه سال آینده در شهر آران و بیدگل و کویر مرنجاب برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: ما باید از هنر، هنرمند و تمامی گروه ها و ظرفیت های فرهنگ و هنر شهرستان و شهرها و روستاهای تابعه- نه تنها در یک بُعد بلکه در تمام ابعاد فرهنگی استفاده کنیم تا هنر مردم این دیار را به کل کشور معرفی کنیم.
ضابطی با اشاره به راه اندازی خدمات الکترونیک دولت، جهت صدور و تمدید مجوزها افزود: تمامی هنرمندان و اهالی فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی مربوطه از خدمات ایجاد شده در این زمینه بهره مند شوند.
مسئول کارگروه فرهنگی هنری ستاد دهه مبارک فجر شهرستان آران و بیدگل بر هم افزایی نهادها در فعالیت های فرهنگی هنری تاکید کرد و اظهار داشت: طی تفاهم نامه ای که با حوزه هنری انعقاد شده است، در سال آینده شاهد انجام فعالیت های فرهنگی هنری مشترک در حوزه فرهنگ و هنر خواهیم بود.
سعید ضابطی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری را دو بال برنامه های فرهنگی هنری توصیف کرد و افزود: به منظور انجام فعالیت های شاخص فرهنگی هنری نیازمند همکاری بیش از پیش اهالی فرهنگ و هنر و رسانه هستیم.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل در بخش دیگری از سخنانش از تولید یک سریال در آران و بیدگل خبر داد و گفت: این سریال ۳۰ قسمتی هر قسمت به مدت ۴۵ دقیقه، سال آینده از شبکه یک سیما پخش خواهد شد و سه قسمت آن در این شهرستان کلید خواهد خورد. لذا هنرمندان و علاقه مندانی که تمایل دارند در این برنامه در قالب بازیگر یا دستیار کارگردان مشارکت داشته باشند به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه کنند تا ضمن هماهنگی با مدیر تولید این سریال از ظرفیت بومی شهرستان در این اثر هنری استفاده شود.
ضابطی افزود: در سه قسمت ۴۵ دقیقه ای این سریال تلاش خواهد شد ابعاد فرهنگی، گردشگری و صنعتی و توریستی و مذهبی این شهرستان به کل کشور معرفی شود.
سرپرست حوزه هنری شهرستان آران و بیدگل گفت: مدیریت اسلامی مبتنی بر سه اصل تکریم، تعظیم و تجلیل هنر فاخر و همچنین دیدن همه گروه ها به صورت یکسان و توزیع منابع به صورت متوازن است که این امر از منویات دین مبین اسلام نشأت گرفته است.
خلیلی افزود: بر خلاف مدیریت لیبرال که نه تنها متوازن سازی را در دستور کار ندارد بلکه فقط از گروه های برخوردار و متمول بهره خواهد برد و این امر نه اصالتأ و نه وکالتا خاستگاهی در این مرز و بوم نداشته و نخواهد داشت.
خلیلی با بیان اینکه مدیریت اسلامی می طلبد هنری اشاعه و ترویج شود که هم هنر و هم هنرمندش در طراز انقلاب اسلامی باشد، ادامه داد: تحقق این مهم برعهده هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه ای است که خود متخلق به اخلاق الله هستند و این امر وظیفه ما متولیان فرهنگ و هنر و شما هنرمندان را دو چندان می کند.
سرپرست حوزه هنری آران و بیدگل بیان داشت: ارتقای سطح مهارت و توانایی های اجرایی و بیش از همه تنزیه روح و صیقل قالب از زنگ هر آنچه که مانع تابش نور الوهی هنر می شود، جز با هم فکری و تعامل هنرمندان و متولیان فرهنگ و هنر در شهرستان میسر نبوده و نخواهد بود.
حمیدرضا خلیلی تصریح کرد: تولید آثار فاخر و با ارزش هنری، در طراز انقلاب اسلامی مستلزم ایجاد زیرساخت های مناسب در شهرستان است که امید است با همت مسئولین امر محقق شود.
وی برگزاری دومین گردهمایی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه را فرصتی مغتنم شمرد و گفت: این گردهمایی در راستای تکریم اهالی فرهنگ، هنر و رسانه برگزار شد تا از تلاش اربابان فرهنگ، هنر و رسانه در ایام الله دهه فجر تقدیر شود.