20 September 2024 | ۱۴۰۳/۰۶/۳۰

رابط پلیس فتا شهرستان آران و بیدگل

پیامدهای اجتماعی و فرهنگی فضای مجازی/سرقت اطلاعات شخصی از مهم ترین جرائم سایبری است

سروان محمودی علت بسیاری از پرونده های سایبری در حوزه فضای تولید تبادل و اطلاعات را اطمینان به شخص در فضای مجازی دانست و گفت: سرقت اطلاعات شخصی رایانه‌ای توسط سوء استفاده کنندگان از مهم ترین جرائم سایبری در حوزه فضای تولید و تبادل اطلاعات است.

به گزارش پایگاه خبری ربیع، سروان محمودی علت بسیاری از پرونده های سایبری در حوزه فضای تولید تبادل و اطلاعات را اطمینان به شخص در فضای مجازی دانست و گفت: سرقت اطلاعات شخصی رایانه‌ای توسط سوء استفاده کنندگان از مهم ترین جرائم سایبری در حوزه فضای تولید و تبادل اطلاعات است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، سروان «محمودی» در دومین کرسی آزاداندیشی «من و گوشی ام» با موضوع آسیب های اجتماعی، فضای مجازی، سواد رسانه و فرزندان انقلاب گفت: مهم ترین ویژگی فضای مجازی پویایی زمان، فشردگی مکان، پیوستگی و یکپارچگی، گمنامی هویت و فرد گرایی است.
رابط پلیس فتا شهرستان آران و بیدگل با بیان اینکه در دنیای امروز تامین امنیت و حفاظت اطلاعات از اصول مهم برقراری ارتباط در دنیای مجازی است، گفت: شبکه های اجتماعی تمامی امکانات خود را به رایگان در اختیار مخاطب می گذارند تا به بسیاری از اطلاعات ما دسترسی پیدا کنند.
محمودی با اشاره به رشد روزافزون شبکه‌های اجتماعی و پیامدهای اجتماعی و فرهنگی آن ها تصریح کرد: علت بسیاری از پرونده های سایبری به ویژه در دختران رده سنی ۱۳ تا ۱۸ سال، اطمینان به شخص در فضای مجازی است.
این کارشناس و تحلیلگر فضای مجازی بیان داشت: سرقت اطلاعات شخصی رایانه‌ای توسط سوء استفاده کنندگان از مهم ترین جرائم سایبری در حوزه فضای تولید و تبادل اطلاعات است.
محمودی افزود: فضای مجازی از عواطف مخاطب سوء استفاده می کند و می تواند به عنوان عامل اصلی و یا تشدید کننده در به خطر افتادن امنیت خانواده ها باشد، لذا جوانان و نوجوانان در این شبکه ها به طرف مقابل اعتماد نکنند.
کرسی آزاد اندیشی «من و گوشی ام» با موضوع آسیب های اجتماعی، فضای مجازی، سواد رسانه و فرزندان انقلاب به همت حوزه علمیه حضرت زینب(س) با همکاری ادارات آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی ، ورزش و جوانان و فرمانداری شهرستان آران و بیدگل و با حضور دانش آموزان، مبلیغان دینی و فعالان فرهنگی در سالن شهدای دولت این شهرستان برگزار شد