به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایسنا در پی شیوع و گسترش ویروس کرونا در چین و برخی دیگر از کشورهای جهان و همچنین پس از هشدار سازمان بهداشت جهانی در این زمینه، عصر روز جمعه جلسه بررسی راهکارهای پیشگیری از ورود ویروس کرونا به کشور و مقابله با این ویروس به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری درباره تصمیمات اتخاذ شده در حوزه هواپیمایی و پروازهای بین المللی به ایسنا گفت: با تصمیم دولتمردان در جلسه بررسی راهکارهای پیشگیری از ورود ویروس کرونا و مقابله با آن، مقرر شد تا پروازهای رفت و برگشت چین به حالت تعلیق دربیاید.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر این که مسافران ایرانی در این کشور چگونه می توانند به ایران بازگردند این گونه توضیح داد: تمهیدات لازم برای بازگشت مسافران ایرانی از چین به کشور اندیشیده شده و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که در شبکه‌های اجتماعی و توسط برخی کاربران نگرانی‌هایی درباره ضد عفونی شدن هواپیماهایی که با آن پروازهای چینی انجام  می شود، مطرح شده است و آیا در این زمینه اقداماتی انجام می‌شود، گفت: همه اقدامات پیشگیرانه در در مقابله با ورود ویروس کرونا برای هواپیماها، مبادی ورودی و مسافران انجام می‌شود و این اقدامات ادامه خواهد داشت.