به گزارش پایگاه خبری ربیع، بهرام سرمست در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد مرحوم حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی(ره) سردار سازندگی، از رویکرد شورای اسلامی شهر قم در استفاده از تجربیات موفق کلان‌شهرها به‌ویژه شهر تهران در توسعه قطار شهری قدردانی و ابراز امیدواری کرد: این تجربیات بتواند در پیشبرد طرح قطار شهری قم موثر واقع شود.
استاندار قم اضافه کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری قم باید در راستای بهره‌برداری از فاز نخست طرح متروی قم تا سال ۱۴۰۰ هدف‌گذاری و تلاش کنند.
در این جلسه مباحث فنی و تخصصی متروی قم موردبررسی قرار گرفت.
هیات وزیران در جلسه چهار دی‌ماه امسال با اصلاح مصوبه قبلی خود با واردات ۸۰ دستگاه واگن برای متروی قم موافقت کرد.
عملیات اجرایی احداث خط A مترو قم در نیمه دوم سال ۸۸ با اعتباری بالغ‌ بر ۱۱ هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا آغاز شد؛ راه‌اندازی خط مترو قم به ۲ مرحله تقسیم‌بندی شده است که در مرحله نخست مسیر قلعه کامکار تا میدان شهید مطهری و در مرحله دوم مسیر میدان شهید مطهری تا ایستگاه مسجد مقدس جمکران راه‌اندازی می‌شود.