به گزارش پایگاه خبری ربیع،  نشست خبری چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع و تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارو عصر امروز در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان برگزار شد.

حسین بانک در این مراسم اظهار کرد: سازمان بیمه سلامت با ۴۰ میلیون بیمه شده، یکی از بزرگترین سازمان های بیمه کشور است که حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان هزینه برای آن براورد شده است.

وی توضیح داد: ۳۰ درصد از این هزینه ها مربوط به دارو و ۱۰ درصد متعلق به تجهیزات پزشکی است و افرادی که از هیچ نوع پوشش بیمه ای برخوردار نبودند، تحت پوشش این سازمان هستند.

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان تصریح کرد: ۸۰ درصد بیمه شدگان کاملا رایگان و بقیه با مشارکت دولت در حق بیمه، پوشش دهی می شوند که ۴۰۰ میلیارد آن مربوط به حوزه دارویی و ۷۰ میلیارد برای بخش تجهیزات پزشکی هزینه می شود.

بانک، در خصوص آمار بیمه شدگان اصفهان، افزود: در استان اصفهان یک میلیون و ۶۰۰ هزار بیمه شده تحت پوشش و ۴۸۵۰ موسسه نیز طرف قرارداد ارائه خدمات درمانی هستند که از این تعداد ۹۵۰ داروخانه به ثبت رسیده است.

وی یادآور شد: این گستردگی آماری، اشتیاق بیشتری در فناوری و نوآوری فعالان حوزه دارویی و تجهیزات می طلبد تا بتوان با تلاش حداکثری، به توانمندی و خودکفایی در این بخش ها برسیم.

انتهای پیام