به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایمنا، مسعود قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: یکی از اهداف و مزایای اجرای رینگ‌های ترافیکی در شهر اصفهان افزایش ضریب ایمنی تردد، کاهش بارترافیکی، زمان سفر و حوادث زیاد رانندگی و خسارت های ناشی از آن، تسهیل در رفت و آمد شهروندان است.

وی افزود: امروزه جوامع به میزان قابل توجهی به سیستم‌های حمل و نقل وابسته است، به طوری که سلامت اقتصادی و اجتماعی یک محیط شهری بستگی بسیار زیادی به کیفیت عملکرد سیستم حمل و نقل آن محیط دارد که ریشه این مسأله را می‌توان ارتباط پیچیده بین سیستم حمل و نقل با سیستم فعالیت‌های شهری یافت.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان تصریح کرد: یک سیستم حمل و نقل علاوه بر اینکه در یک سیستم شهری، فراهم آوردنده بستر حرکت و جابجایی افراد و کالاها در سطح شهر است، در عین حال در طی زمان‌های طولانی، الگوهای رشد شهری و سطح فعالیت‌های اقتصادی را به واسطه فراهم‌آوردن دسترسی‌های متعدد به فضاهای مختلف شهری به نوبه خود بر شیوه عملکرد سیستم حمل و نقل تحت تاثیر قرار داده، از این رو پاسخگویی به تقاضای سفرهای درون شهری مستلزم فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب حمل و نقل شهری از قبیل آزادراه ها، خیابان‌ها، ایجاد تقاطع‌ها و… است.

وی گفت: رشد روز افزون میزان تقاضای سفرهای درون شهری، نیاز به گسترش ظرفیت سرویس‌دهی شبکه حمل و نقل شهری و بهبود وضعیت عملکرد آن را به امری ضروری تبدیل ساخته است.

قاسمی با اشاره به بخشی از پروژه بزرگ رینگ چهارم واقع در این منطقه، گفت: این پروژه هم اکنون ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و یکی از مشکلات آن تملک املاک واقع در مسیر است.

وی ادامه داد: در این راستا رایزنی‌هایی با مالکان املاک واقع در مسیر انجام شده و با به نتیجه رسیدن مذاکرات، شاهد پیشرفت فیزیکی عملیات عمرانی این تقاطع غیرهمسطح خواهیم بود.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان تاکید کرد: مجموعه شهرداری با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تمامی تلاش خود را در جهت بکارگیری تمامی امکانات و ظرفیت جهت پیشبرد و پیشرفت حداکثری و اجرای هرچه سریعتر این پروژه بزرگ به کار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: توجه به زیرساخت‌های شهری از اقدامات بسیار مهم است که همگام با توسعه شهرها مدیران شهری در این زمینه گام برمی‌دارند و این منطقه نیز به لحاظ اهمیت آن به جهت راه ارتباطی مهم شهرهای اطراف از ورودی شرق اصفهان و همچنین بار ترافیکی سنگینی که در این قسمت قرار دارد اقدام به اجرای این پروژه بزرگ کرده است.

قاسمی با بیان اینکه طراحی سه رینگ ترافیکی عنوان مسیرهای عبوری اصلی در شهر اصفهان اجرا شده است، اظهارکرد: اجرای رینگ حفاظتی شهر یا رینگ چهارم به طول ۷۸ کیلومتر نیز به عنوان محور مواصلاتی شهری و بین شهری در دستور کار قرار دارد که ۶/۶ کیلومتر آن در محدوده شهرداری منطقه ۱۵ قرار گرفته است.

وی با مطلوب ارزیابی کردن طرح‌های عمرانی شهرداری، تصریح کرد: آزادسازی املاک مورد نیاز پروژه رینگ چهارم در منطقه ۱۵ در مجموع ۲۵۸ هزار و ۵۴۰ مترمربع است که شامل هفت هزار و ۳۵۳ مترمربع مسکونی، حدود ۱۱ هزار و ۳۴۷ مترمربع تجاری، ۲۰۳ هزار و ۸۰۸ مترمربع اراضی کشاورزی، ۱۶ هزار و ۱۶۷ مترمربع مختلط بوده، که در این راستا رایزنی‌هایی با مالکان املاک در مسیر انجام شده است.