به گزارش پایگاه خبری ربیع، همایش سراسری شوراهای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان اصفهان با حضور استاندار اصفهان، مدیرکل آموزش و پرورش استان، فرمانداران، بخشداران، ائمه جمعه و سایر اعضای شورای آموزش و پرورش استان و شهرستان ها در محل مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان شماره سه شهر اصفهان برگزار شد.

اعتدادی مدیرکل آموزش و پرورش استان هدف از برگزاری این برنامه را تقدیر از زحمات اعضا در اهتمام به برگزاری جلسات شوراهای آموزش و پرورش دانست و از حاضرین در این جلسه تشکر کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به سه اصل اساسی شوراهای آموزش و پرورش؛ اظهار کرد: قانون شورای آموزش و پرورش مصوب دی ماه ۱۳۷۲ توسط مجلس شورای اسلامی وظایفی را برای این شورا مشخص کرده است.

وی ادامه داد: سیاست گذاری، اجرا و نظارت از جمله وظایف اصلی شوراهای آموزش و پرورش هستند که شوراها اهدافی را در این موضوعات آن را دنبال می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه ۱۵ مورد هدف گذاری شده است، تصریح کرد: کاهش تمرکز، تحقق مشارکت مردم، نظارت مردم، عدالت آموزشی، مشارکت دستگاه ها و سازمان ها، گسترش فضاهای آموزشی و … جزء اهداف این شوراها هستند.

اعتدادی افزود: قانون شوراهای آموزش و پرورش که شامل ۲۲ ماده ۲۱ تبصره و ۸ بند است که کلیه ابعاد مطرح شده در جهت ارتقاء کیفیت آموزشی و پرورشی در کنار نظارت و مشارکت مردم پیش بینی شده است.

وی با اشاره به کارگروه های شورها، گفت: ذیل قانون شورهای آموزش و پرورش همان گونه که دنبال می کنید کارگروه هایی تشکیل می شود که در این کارگروه ها موادی که قرار است در شوراها تصویب شود، به بحث و بررسی می گذارند و از فیلترهایی عبور می کند تا به شورا برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطر نشان کرد: در استان اصفهان مجموعا ۳۳۱ جلسه شورای آموزش و پرورش در سال ۹۷ با حضور استاندار اصفهان، فرمانداران، بخشداران، ائمه جمعه و سایر اعضا تشکیل شده و مجموعا ۲۰۳۹ مصوبه داشته ایم.

اعتدادی افزود: از این مصوبات ۹۰ درصد آن به مرحله اجرا در آمده که در نوع خود قابل توجه است که بیشترین سهم مصوبات اجرایی مربوط به مصوبات آموزشی، پرورشی، عمرانی، رفاهی، خدماتی و مالی می گردد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به این موضوع که در استان اصفهان مجموعا ۳۶ شورا با اعضای ۵۳۱ نفر تشکیل می شود آن را یک گام رو به جلو در جهت توسعه پایدار در استان برشمرد.

وی ادامه داد: فرمانداران همیشه موضوع آموزش و پرورش را در اولیت کارهای خود قرار داده اند چرا که به اهمیت آموزش و پرورش در جهت توسعه پایدار آگاه هستند.

اعتدادی تصریح کرد: امروز این جلسه به پاس زحماتی که همه اعضای این شوراها در سطح استان اصفهان کشیده اند تشکیل شده و با توجه به شاخص هایی که تعیین و به ما ابلاغ شده از تعدادی از شوراهای شهرستان ها به عنوان شوراهای برتر تقدیر به عمل خواهد آمد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تأکید کرد: با تصویب شورای آموزش و پرورش نگاه فرابخشی به دستگاه عظیم آموزش و پرورش صورت گرفته و این اتفاق مبارکی است به این جهت که اعتقاد داریم مجموعه آموزش و پرورش هیچ گاه به تنهایی نمی توانند بار سنگین تعلیم و تربیت را به دوش بکشند.

وی در پایان گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز بر همراهی دستگاه ها، نهادها، ائمه جمعه و همه کسانی که می توانند به نوعی به مجموعه آموزش و پرورش خدمت کنند، تاکید کرده است.