به گزارش پایگاه خبری ربیع، شهردار اصفهان با حضور در شورای شهر اصفهان لایحه بودجه ۵ هزار و ۹۱۲ میلیارد تومانی شهر اصفهان را برای تصویب به شورای شهر تقدیم کرد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی در یکصد و دهمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان با ارائه لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری اصفهان، با اشاره به اینکه با تلاش مجموعه شهرداری به ویژه در معاونت برنامه ریزی شهرداری، تغییر در ساختار بودجه براساس ابلاغ وزارت کشور صورت گرفته است، اظهار کرد: بودجه سال ۹۸ شهرداری اصفهان در پایان سال گذشته و با پیش بینی تحقق صددرصدی تصویب شد و در نیمه اول امسال هم ۵۰ درصد آن محقق شد.

وی ادامه داد: در شش ماهه دوم تا کنون ۱۷ درصد دیگر از بودجه امسال نیز محقق شد و در مجموع می‌توان گفت، ۶۷ درصد بودجه سال جاری محقق شده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه تحقق بودجه مناطق ۱۵ گانه شهرداری هم به ۷۵ درصد رسیده است و ۵ درصد از برنامه عقب هستند، گفت: ۵۸ درصد از بودجه مرکزی هم محقق شده اما از برنامه عقب است که علت آن هم این است که ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت مازاد بر درآمد بر عهده شهرداری گذاشته شد.

وی بیان کرد: دولت برای چهار شهر در لایحه بودجه امسال هشت هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت در نظر گرفته بود که این اوراق به توسعه حرم امام رضا، حرم حضرت معصومه، حرم شاهچراغ در شیراز و حرم شاه عبدالعظیم اختصاص یافت و مابقی پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان را بین کلانشهرها و برخی شهرها توزیع کرد.

نوروزی با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان توانست از این پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ۷۰۰ میلیارد تومان دریافت کند و ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر باید دریافت کند، اظهار کرد: تحقق ۵۸ درصدی بودجه به این دلیل است که این ۲۰۰ میلیارد تومان تحقق پیدا نکرده است.

وی افزود: البته در بودجه سال ۹۹ دولت اتفاق خوبی نسبت به این موضوع نیفتاده و هشت هزار میلیارد تومان به پنج هزار میلیارد تومان کاهش یافته و چهار شهر هم هنوز برای دریافت اوراق مشارکت باقی است. البته ما تلاش‌های زیادی کردیم تا در جلسه اخیر شهرداران کلانشهرها در یزد افزایش پنج هزار میلیارد تومان به هشت هزار میلیارد تومان را مورد بررسی قرار دادیم، نمایندگان مجلس باید در این راستا کمک کنند تا هشت هزار میلیارد تومان ثابت بماند تا ما بتوانیم حرم زینبیه را جزو چهار شهر قرار دهیم.