به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای حیدر مطاعی معاون راهداری این سازمان با علام این مطلب افزود:  بخش زیادی از جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی تا کنون بازگشایی شده اند اما در برخی از جاده‌های اصلی تا زمانی که سیلاب فروکش نکند، نمی توان عملیات بازگشایی را انجام داد .

وی افزود: شهرهای ایرانشهر، قصرقند و چابهار، بیشترین حجم سیلاب را داشته اند و به تبع آن راههای مواصلاتی در این شهرها بیشتر آسیب دیده است به گونه ای که  درخصوص بازگشایی ۳۰۰ راه روستایی به دلیل اینکه کل مسیر زیر آب رفته است ، فعلاً نمی‌توان عملیات راهسازی انجام داد .
مطاعی خاطر نشان کرد :  ۴۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری در حال بازسازی راه‌های اصلی، فرعی و روستایی تخریب شده یا مسدود در اثر سیلاب در جنوب استان سیستان و بلوچستان هستند.
وی با اشاره به انتقال تمام امکانات عمرانی و راهسازی بخش خصوصی، دولتی و پیمانکاری به مناطق سیل زده افزود : عملیات امداد رسانی از روز پنجشنبه آغاز شده است این در حالی است که  ابتدا باید آب موجود در محورها و جاده‌ها فروکش کند تا بتوانیم میزان خسارت وارده را برآورد کنیم.
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای همچنین اظهار داشت : در حال حاضر در جاده‌هایی که آبگرفتگی ها به صورت نقطه‌ای است ، در حال انجام عملیات بازگشایی راه هستیم اما در بسیاری از محورها، آبگرفتگی به صورت کلی است. با توجه به اینکه سرعت انتقال آب کند است ،  پس از فروکش کردن سیلاب  با حداکثر سرعت بازسازی محورها را آغاز خواهیم کرد.
وی خاطرنشان کرد: در عرض دو یا سه ساعت ، معادل دو سال بارش در جنوب سیستان و بلوچستان رخ داد که ۲۵۰ میلیمتر بارندگی بود این در حالی است که پس از هشدار سازمان هواشناسی، بلافاصله امدادرسانی آغاز شد و در حالت آماده باش کامل بودیم.
مطاعی : با توجه به اینکه آن منطقه تماماً دشت است و رودخانه‌های سیلابی نداریم تا بتواند آبهای سطحی را جمع آوری کرده و ببرد، تنها راه ما منتظر ماندن برای فروکش کردن آب است؛ با این حال توانسته ایم بسیاری از محورهای روستایی تخریب شده را با اقدامات موقتی بازگشایی کنیم.