به گزارش پایگاه خبری ربیع، با اعلام رسمی باشگاه پرسپولیس یحیی گل محمدی که در نیم فصل اول سرمربی شهر خودرو بود به عنوان سرمربی جدید پرسپولیس معرفی شد.

هفته گذشته با اعلام رفتن کالدرون از پرسپولیس این باشگاه نیز مانند همتای تهرانی خود تصمیم به انتخاب سرمربی وطنی گرفت و و حالا یحیی گل محمدی که اتفاقاً سابقه سرمربیگری پرسپولیس را هم در کارنامه دارد به عنوان سرمربی هدایت سرخپوشان را در نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر به عهده خواهد داشت.

یحیی اولین بار در لیگ دوازدهم به عنوان سرمربی پرسپولیس انتخاب شد. او در آن دوره از رقابت‌های لیگ برتر در ابتدای فصل هدایت صبا را بر عهده داشت. حضور گل‌محمدی در صبا بیش از ۹ هفته طول نکشید و به عنوان دستیار مانوئل ژوزه در کادر فنی پرسپولیس مشغول به کار شد و در پایان نیم فصل اول سرمربی پرسپولیس شد.

وضعیت یحیی اینبار اما متفاوت‌تر از لیگ دوازدهم است. او مربی با تجربه‌تری شده و نتایج قابل قبولی از جمله دو قهرمانی پیاپی جام حذفی همراه با ذوب‌آهن را در کارنامه خود دارد. یحیی علاوه بر قهرمانی جام حذفی با ذوب‌آهن، همراه با نفت تهران با سوم شدن در لیگ برتر سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا و همراه با شهرخودرو با چهارم شدن درلیگ برتر سهمیه حضور در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرده است.

پرسپولیس با هدایت یحیی گل‌محمدی در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی فصل ۹۲-۱۳۹۱ در ورزشگاه آزادی به مصاف ملوان بندر انزلی رفت. شاگردان یحیی در یک بازی برتر برد پر گلی را مقابل میهمان خود کسب کردند. پرسپولیس موفق شد در روزه درخشش کریم انصاری‌فرد با ۶ گل میهمان خود را شکست دهد. انصاری‌فرد در آن بازی هت‌تریک کرد. دیگر گل‌های پرسپولیس را هم مرحوم هادی نوروزی ۲ بار و غلامرضا رضایی به ثمر رساندند. البته آن برد ۶ گله پرسپولیس تنها برد ۶ گله آن‌ها در آن فصل نبود. در هفته چهاردهم لیگ برتر هم پرسپولیسی‌ها با ۶ گل پیکان را شکست دادند. در آن بازی گل‌محمدی به عنوان کمک ژوزه روی نیمکت پرسپولیس حضور داشت.

در لیگ دوازدهم یحیی گل‌محمدی در حالی به عنوان سرمربی پرسپولیس انتخاب شد که دو همبازی او در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان مهدی مهدوی‌کیا و علی کریمی در این تیم بازی می‌کردند. یحیی با مهدوی‌کیا به مشکل خود و در اواخر اسفندماه بود که مهدوی‌کیا اعلام کرد از باشگاه با او تماس گرفته‌اند و کنار گذاشته شده. مهدوی‌کیا هم دیگر برای پرسپولیس به میدان نرفت تا بازی فینال جام حذفی که در آن بازی برای خداحافظی حضور داشت. آن بازی هم حواشی عجیبی را به همراه داشت و مهدوی‌کیا چند دقیقه‌ای در روزی که تماشاگران از ابتدای نیمه دوم نام او را صدا می‌زدند برای پرسپولیسی‌ها بازی کرد.

بازی در پایان ۱۲۰ دقیقه به تساوی ۲ بر ۲ انجامید تا تکلیف قهرمان جام در ضربات پنالتی مشخص شود. در ضربات پنالتی این سپاهان بود که عملکرد بهتری داشت و در نهایت توانست از سد میزبان خود بگذرد و در روزی که مهدی مهدوی‌کیا آخرین بازی خود را انجام می‌داد، پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی شکست دهد و قهرمان جام حذفی شود. آن باخت غیر از اشک‌های مهدی مهدوی‌کیا در آخرین حضور رسمی‌اش در میدان و جدایی علی کریمی از پرسپولیس، استعفای یحیی گل‌محمدی را هم به همراه داشت و یحیی بعد از حضور در بازی آخر پرسپولیس مقابل تراکتور دیگر در پرسپولیس حضور نداشت.

در پرسپولیس فعلی ۸ بازیکن حضور دارند که در گذشته با یحیی گل‌محمدی در تیم‌های مختلف کار کرده‌اند. سید جلال حسینی، امید عالیشاه، حسین ماهینی، علیرضا بیرانوند، محمد نادری، وحید امیری، محمد حسین کنعانی‌زادگان و کمال کامیابی‌نیا بازیکنانی هستند که سابقه‌ی کار کردن با یحیی گل‌محمدی را در کارنامه دارند.

هر چند اولین حضور یحیی در پرسپولیس با اتفاقات تلخی همراه بود اما حالا او یکی از سرمربیان موفق و خوشنام فوتبال ایران است که توانسته کارنامه خوبی از خود به جا بگذارد. تنها مشکل یحیی در پرسپولیس نحوه انتخاب اوست که چندان متعارف نبود و خشم هواداران مشهدی را به دنبال داشته است. به گفته مدیرعامل شهرخودرو فشارهای مقام‌های سیاسی وزارت ورزش دلیل کوچ گل محمدی از مشهد به تهران بوده است. البته نمی‌توان این موضوع را هم کتمان کرد که یحیی چندان هم بی میل به این انتقال نبود. به هر حال با انتخاب یحیی گل محمدی به عنوان سرمربی پرسپولیس پرونده کالدرون در این تیم بسته شد و حالا باید منتظر عملکرد یحیی گل محمدی در پایان لیگ نوزدهم بمانیم.