به گزارش پایگاه خبری ربیع، ۱- کریستین اوساگوآنا، اهل نیجریه است اما فوتبال حرفه ای خود را از کشور بنین آغاز کرده. او با ۱۹۴ سانتی متر قد، دقیقاً هم قد شیخ دیاباته مهاجم استقلال است.

۲- کریستین در سال ۲۰۱۵ به تیم راجا کازابلانکا منتقل شد و در این باشگاه مراکشی دوران خوشی را تجربه کرد. یکی از خاطرات خوب این مهاجم، به بازی با کایزر چیفس در جام باشگاه های آفریقا برمی گردد که اوساگوآنا ۲ گل برای راجا می زند.

۳-  اوساگوآنا در سال های اخیر، مدام تیمش را تغییر داده. یک فصل در میشلن بلژیک، یک فصل و نیم در وسترلو در لیگ ۲ بلژیک، نیم فصل در ام صلال قطر، نیم فصل در ذوب آهن، نیم فصل در ججو یونایتد کره و حالا در پرسپولیس.

۴-  اوساگوآنا در سال ۲۰۱۴ توسط استفن کشی به تیم ملی نیجریه دعوت شد و در کارنامه او دو بازی ملی دیده می شود. کریستین در اولین بازی ملی اش، در دقیقه ۹۰ جانشین احمد موسی شد و ۲دقیقه بازی کرد. در بازی مقابل آفریقایی جنوبی هم کمتر از نیم ساعت فرصت بازی پیدا کرد و با همین ۳۰ دقیقه، پرونده بازی های ملی او بسته شد.

۵- او در طول فوتبالش تا به حال هیچ وقت هت تریک نکرده. در دوران فوتبالش هم در لیگ، فقط ۲ بار موفق شده که در یک بازی ۲ گل بزند. یک بار برای راجا کازابلانکا و یک بار هم در دسته ۲ بلژیک برای وسترلو.

۶-  نکته جالب درباره این مهاجم آن است که هیچ وقت مصدومیتی طولانی مدت نداشته و در طول دوران فوتبالش، هیچ وقت پنالتی نزده است.

۷-  او برای ذوب آهن در لیگ فقط یک گل زد اما سه گل او در لیگ قهرمانان آسیا، مقابل الکویت، الغرافه قطر و الوصل امارات باعث شد که کره ای ها برای خرید او متقاعد شوند.

۸-  اوساگوآنا در لیگ کره جنوبی، ۱۱ بار به میدان رفت که در ۴ بازی از ابتدا در ترکیب اصلی بود. حاصل کار او یک گل برای ججو بود. در مجموع این مهاجم در ۶ فصل اخیر ۲۲ گل زده که بهترین عملکردش در لیگ مراکش (۶ گل در یک فصل) بوده.

۹- شماره محبوب اوساگوآنا شماره ۹ است. او در وسترلو، ام صلال و ججو همین شماره را پوشیده. در ذوب آهن شماره ۱۸، در راجا شماره ۳۳ و در میلشن شماره ۱۲ برتن کرده. حالا که شماره ۹ در اختیار مهدی ترابی است، این مهاجم شماره ۹۹ را انتخاب کرده.

۱۰-  بیشترین ارزشی که اوساگوآنا داشته، ۴۰۰ هزار یورو بوده و سایت ترانسفرمارکت در حال حاضر ارزش او را ۳۵۰ هزار یورو برآورد کرده.

۱۱- اوساگوآنا به خاطر سبک فوتبالش، معمولاً زیاد کارت زرد می گیرد اما در این سال ها کمتر اخراج شده.