به گزارش پایگاه خبری ربیع، سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در ساعات اولیه امروز جمعه ۱۳ دی ماه و در پی حمله نیروهای متجاوز آمریکایی در بغداد، همراه با یاران صدیقش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
در پی این حمله جنایتکارانه و ضد حقوق بشری و شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار کلانشهر قم پیام تسلیتی صادر کرد.
متن پیام شهردار قم بدین شرح است:
«وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ یُقْتَلُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ ۚ بَلْ أَحْیَاءٌ وَلَٰکِنْ لَا تَشْعُرُونَ»
به راستی که شناخت این سرباز و شهید ولایت بسی سخت و دشوار بوده و‌ خواهد بود. زبان از وصفش قاصر است و جملات تاب همراهی ندارند. او را نمی توان همچون انسانی دانست که به سفری ابدی رفته و در بین ما نیست؛ حاج قاسم زنده است و زنده خواهد بود چرا که لحظه‌ لحظه عمرش را در پی سربلندی اسلام و ایران و دفاع از حریم حرم صرف کرد و در همین راه به فیض عظیم شهادت رسید.
جنایتکاران همیشه تاریخ و مستکبران زمانه، در نخستین ساعات امروز نقشه شوم خود را عملی کردند و به خیال خام خود، یک فرمانده نظامی را از معادلات سیاسی منطقه حذف کردند ولی چه کوردل و چه کوته‌اندیش هستند آنها که گمان می‌کنند حاج قاسم تنها یک درجه‌دار نظامی بود، به راستی که نمی‌دانند او فرمانده قلب‌ها بود و در دل‌ها فرمان می‌راند؛ سردار رشید اسلام قاسم سلیمانی نه یک فرد، که یک فرهنگ بود، فرهنگی به درازای تاریخ عاشورا و به مثابه قهرمانان کربلا، او مردی بود از جنس ولایت‌مداری و خلوص، قهرمانی برآمده از نیت پاک یک ملت، ملتی که رهرو ولایتند و در این راه از شهادت نمی‌هراسند، آنها کشته شدن در راه خدا را به جان می‌خرند. «شهادت هنر مردان خداست» و حاج قاسم، هنرمندی بود بی بدیل که با آغوش باز به استقبال شهادت رفت.
یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.
سید مرتضی سقائیان‌نژاد
شهردار قم
سیزدهم دیماه ۱۳۹۸