به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از چاره‌ چی/ همه ما دوست داریم لبخندی زیبا داشته باشیم و برای این منظور حتما نیاز ندارید که به سراغ درمان های شیمیایی بروید و با آنچه در خانه دارید می توانید یک سفید کننده عالی بسازید.

زرد شدن و یا کدر شدن دندان ها علاوه بر آنکه می تواند نشانه ی جرم یا پوسیدگی آن ها باشد، از خوردن بعضی مواد غذایی مثل نوشیدنی های گاز دار و…، سیگار کشیدن، بالا رفتن سن و یا رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان هم نشات می گیرد.

ما در ادامه به چند شیوه طبیعی ، اشاره می کنیم تا با استفاده از آن ها در خانه و مصرف طی چند ماه، دندان هایی سفید و درخشان داشته باشید.

۱- جوش شیرین و آبلیمو
۲ تا ۳ قاشق چای خوری جوش شیرین را با آبلیموی تازه ترکیب کنید و تا جایی جوش شیرین را اضافه کنید که حالت خمیری پیدا کند سپس با مسواک یا یک پارچه تمیز آن را روی تمام سطوح از دندان هایتان بکشید و اجازه دهید این ماده یک دقیقه روی دندان ها بماند سپس آن ها را آبکشی کنید.مدت دو روز این کار را انجام دهید تا نتیجه بهتری بگیرید.

نمک و جوش شیرین از قدیمی ترین درمان ها برای دندان های زرد هستند و دهان را ضد عفونی کرده و به همراه هم تبدیل به لایه بردار خوبی برای زردی دندان ها می شوند.

۲- توت فرنگی، نمک دریایی، جوش شیرین
پوره ی یک یا دو عدد توت فرنگی را با یک قاشق چایخوری جوش شیرین و مقداری نمک دریا ترکیب کنید، دندان ها را کاملا خشک کرده و به وسیله یک پارچه نرم، اجازه دهید این ترکیب مدت ۵ دقیقه روی دندان هایتان بماند، و سپس آبکشی کنید.برای نتیجه بهتر این روش را دو روز امتحان کنید.

توت فرنگی به دلیل داشتن ماده ای به نام اسید مالیک در سفیدی دندان ها به همراه جوش شیرین نقش موثری داشته و به دلیل قندی که دارد پس از لایه برداری باید کاملا شسته شود تا آسیبی به دندان ها نرساند.

۳- روغن نارگیل
یک قاشق غذاخوری روغن ناگیل را در دهانتان قرقره کنید و آن را با انگشتانتان روی دندان ها ماساژ دهید. روغن نارگیل حاوی اسیدهای چربی است که وقتی با بزاق ما تماس پیدا می  کنند، به آنزیم های سفید کننده ی دندان تجزیه می  شوند. در واقع ترکیب بزاق دهان و این اسیدها ، یک مولکول اکسیژن تولید می  کند که لکه های روی دندان را برطرف می  کند.